Americká společnost Cadillac oznámila cenu a termín příchodu evropské verze ostrého sedanu CTS-V.
Do prodeje přijde letos na podzim a v Německu si jej výrobce cení na částku 98,500 Eur. Při Cadillac představil evropskou verzi CTS-V letos v březnu na autosalonu v Ženevě a už tehdy se o něj ze strany veřejnosti strhl velký zájem.
Ostrý hoch z Ameriky se zaměří na evropském trhu na německé trio BMW M5, Mercedes-Benz E63 AMG a Audi RS6. Cadillac se navíc se svým novým CTS-V chlubí výkonem 640 koní, které poskytuje mohutný přeplňovaný osmiválec s objemem 6,2 litru. Výkon jde na zadní kola přes 8-rychlostní automatickou převodovku s pádly pod volantem.
Díky tomu není nereálné zrychlení z 0 na 100 km / h za pouhých 3,7 sekundy a maximální nejvyšší rychlost 320 km / h. Cadillac CTS-V vyjede ve standardu na kolech z lehkých slitin o rozměru 19 palců, přičemž kola nazují spičkové pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. O silný brzdný účinek se zas postará brzdový systém od společnosti Brembo.
Mezi další přednosti ultra výkonného CTS-V patří kapota z uhlíkových vláken, 12,3-palcová digitální přístrojová deska, systém jízdního profilu a sportovní sedadla s pořádně pevným bočním vedením.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?