Očekávaný přechod nové X1 na platformu BMW 2 Active Tourer se uskutečnil. Nejmenší crossover od BMW je tedy předokolka a na přání čtyřkolka.
BMW X1 sDrive bude označovat nikoliv pohon zadních kol, jako doposud, ale pohon kol předních. Automobilka sice tvrdí, že si s vývojem dala hodně záležet, a že jeho vlastnosti budou ve výsledku typické „Bavorácké“ , ale všichni víme, že jízdní vlastnosti zadokolky, ničím nenahradíte. Za příplatek budete mít k dispozici pohon všech čtyř kol, tedy xDrive.
Modernizace byla ve znamení zvětšení prostoru. BMW X1 je nyní vyšší o 53 mm. Tím vznikl prostor pro vyšší posez, přední sedadlo je o 36 mm a zadní o 64 výše, než v předchozí generaci. I místa na nohy vzadu přibylo, konkrétně o 66 mm v podélném směru. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40. Zavazadlový prostor narostl o 85 litrů a nyní poskytuje objem 505 litrů. Po sklopení zadních sedadel to pak je 1550 litrů.
V nabídce jsou jen čtyřválcové přeplňované dvoulitry. Jak benzinové, tak i naftové. Základní benzinový motor má výkon 141 kW a maximální točivý moment 280 Nm. Ten nejsilnější naopak výkon 170 kW a 350 Nm točivého momentu.
Nejslabší turbodiesel, který je prozatím i nejslabším motorem v nabídce je čtyřválcový dvoulitr s výkonem 110 kW a maximem točivého momentu 330 Nm. Nejsilnější turbodiesel má výkon 170 Nm a točivý moment 450 Nm.
Později se dočkáme i tříválcové 1,5 s přeplňováním, která stane na samotném začátku nabídky a bude představovat verzi sDrive18i.
Základem je vždy šestistupňová přímo řazená převodovka, za příplatek je k dispozici osmistupňový automat. Tříválec bude mít automat se stupni šesti.
Mezi novinkami ve výbavě zmíním asistent jízdy v koloně (do 60 km/h udržuje odstup od vozidla před vámi, udržuje vůz v pruhu a sám se rozjíždí a zastavuje). Adaptivní tlumiče, variabilní řízení nebo head-up displej.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?