Očekávaný přechod nové X1 na platformu BMW 2 Active Tourer se uskutečnil. Nejmenší crossover od BMW je tedy předokolka a na přání čtyřkolka.
BMW X1 sDrive bude označovat nikoliv pohon zadních kol, jako doposud, ale pohon kol předních. Automobilka sice tvrdí, že si s vývojem dala hodně záležet, a že jeho vlastnosti budou ve výsledku typické „Bavorácké“ , ale všichni víme, že jízdní vlastnosti zadokolky, ničím nenahradíte. Za příplatek budete mít k dispozici pohon všech čtyř kol, tedy xDrive.
Modernizace byla ve znamení zvětšení prostoru. BMW X1 je nyní vyšší o 53 mm. Tím vznikl prostor pro vyšší posez, přední sedadlo je o 36 mm a zadní o 64 výše, než v předchozí generaci. I místa na nohy vzadu přibylo, konkrétně o 66 mm v podélném směru. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40. Zavazadlový prostor narostl o 85 litrů a nyní poskytuje objem 505 litrů. Po sklopení zadních sedadel to pak je 1550 litrů.
V nabídce jsou jen čtyřválcové přeplňované dvoulitry. Jak benzinové, tak i naftové. Základní benzinový motor má výkon 141 kW a maximální točivý moment 280 Nm. Ten nejsilnější naopak výkon 170 kW a 350 Nm točivého momentu.
Nejslabší turbodiesel, který je prozatím i nejslabším motorem v nabídce je čtyřválcový dvoulitr s výkonem 110 kW a maximem točivého momentu 330 Nm. Nejsilnější turbodiesel má výkon 170 Nm a točivý moment 450 Nm.
Později se dočkáme i tříválcové 1,5 s přeplňováním, která stane na samotném začátku nabídky a bude představovat verzi sDrive18i.
Základem je vždy šestistupňová přímo řazená převodovka, za příplatek je k dispozici osmistupňový automat. Tříválec bude mít automat se stupni šesti.
Mezi novinkami ve výbavě zmíním asistent jízdy v koloně (do 60 km/h udržuje odstup od vozidla před vámi, udržuje vůz v pruhu a sám se rozjíždí a zastavuje). Adaptivní tlumiče, variabilní řízení nebo head-up displej.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.