Lamborghini nyní oficiálně potvrdilo, že luxusní SUV ,Urus, opravdu půjde do výroby a na trh se dostane již v roce 2018.
Nedávno jsme vám přinesli článek s informací, že chystaný záměr Lamborghini ohledně nové továrny na Slovensku se realitou nestane. Nový výrobní závod Lambo plánuje vystavit totiž v Itálii. V této továrně by se měl vyrábět nový model luxusního SUV Urus.
Pokud si ale vzpomínáte z minulého článku, nebylo dosud ale jasná, jestli se Urus vůbec dočká výroby. Nyní ale sám Stephan Winkelman oznámil, že Urus se stane realitou a na světová trhy dorazí již v roce 2018. Vůz bude sdílet koncernovou platformu s budoucí Bentaygou od Bentley a Audi Q7.
Zatím to tedy vypadá, že za pár let se dočkáme obrovské invaze luxusních SUV. Ve vře jsou již zmíněné vozy Q7, Urusu a Bentayga. Ale ani další výrobci nelení a ve vývoji jsou tak kousky od Maserati i Jaguaru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.