Tuzemský výrobce automobilů, Škoda, představuje dlouho očekávanou verzi své vlajkové lodi. Opět se stává nejprostornějším vozem svého segmentu.
Luxusní Superb ve verzi Combi zařadila Škoda do svého portfolia teprve v roce 2009. Rychle se ale stala téměř polovinou všech prodaných Superbů. To hlavně díky propojení exklusivity a jízdního komfortu s velkým praktickým kufrem. Není pak divu, že si vůz po světě našel již více než 200 000 zákazníků.
Nové Combi bude oficiálně představeno až v září na Frankfurtském autosalonu, automobilka ale již nyní vypustila do světa první informace a fotografie tohoto vozu. Nejen, že vypadá skvěle na pohled, ale opět zaujímá první příčku, co se týče velikosti vnitřního prostoru v daném segmentu.
Combi samozřejmě vychází z liftbackové verze. Je tudíž postaven rovněž na platformě MQB a sdílí i veškerou další techniku jako je regulace podvozku, motory splňující normy Euro 6, rozhraní Skylink a mnoho dalších vychytávek.
Technika ale není důvod, proč si lidé vybírají combíky. Tím je praktičnost velkého kufru. A zde nový Superb své zákazníky rozhodně nezklame. Nabízí totiž zavazadelník o objemu 660 litrů a po sklopení zadních sedaček se pro náklad otvírá prostor o velikosti 1950 litrů. Dokonce i interiér narostl. Na předních sedadlech se rozšířil o 39 mm v prostoru loktů a na zadních o rovných 70 mm ve stejné výšce.
Co se týče designu, každý si určitě udělá svůj vlastní názor. Mně osobně se combi vždy líbilo více než klasický liftback a u třetí generace to platí stejně. Na vzhledu se nijak nepodepsaly ani centimetry, které vůz oproti standardní verzi Superbu nabral a stále působí dosti sportovním, až agresivním dojmem.
Na více technických informací a hlavně na oficiální ceník si už ale musíme počkat, do zmiňovaného Frankfurtského autosalonu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.