Tuzemský výrobce automobilů, Škoda, představuje dlouho očekávanou verzi své vlajkové lodi. Opět se stává nejprostornějším vozem svého segmentu.
Luxusní Superb ve verzi Combi zařadila Škoda do svého portfolia teprve v roce 2009. Rychle se ale stala téměř polovinou všech prodaných Superbů. To hlavně díky propojení exklusivity a jízdního komfortu s velkým praktickým kufrem. Není pak divu, že si vůz po světě našel již více než 200 000 zákazníků.
Nové Combi bude oficiálně představeno až v září na Frankfurtském autosalonu, automobilka ale již nyní vypustila do světa první informace a fotografie tohoto vozu. Nejen, že vypadá skvěle na pohled, ale opět zaujímá první příčku, co se týče velikosti vnitřního prostoru v daném segmentu.
Combi samozřejmě vychází z liftbackové verze. Je tudíž postaven rovněž na platformě MQB a sdílí i veškerou další techniku jako je regulace podvozku, motory splňující normy Euro 6, rozhraní Skylink a mnoho dalších vychytávek.
Technika ale není důvod, proč si lidé vybírají combíky. Tím je praktičnost velkého kufru. A zde nový Superb své zákazníky rozhodně nezklame. Nabízí totiž zavazadelník o objemu 660 litrů a po sklopení zadních sedaček se pro náklad otvírá prostor o velikosti 1950 litrů. Dokonce i interiér narostl. Na předních sedadlech se rozšířil o 39 mm v prostoru loktů a na zadních o rovných 70 mm ve stejné výšce.
Co se týče designu, každý si určitě udělá svůj vlastní názor. Mně osobně se combi vždy líbilo více než klasický liftback a u třetí generace to platí stejně. Na vzhledu se nijak nepodepsaly ani centimetry, které vůz oproti standardní verzi Superbu nabral a stále působí dosti sportovním, až agresivním dojmem.
Na více technických informací a hlavně na oficiální ceník si už ale musíme počkat, do zmiňovaného Frankfurtského autosalonu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?