Tuzemský výrobce automobilů, Škoda, představuje dlouho očekávanou verzi své vlajkové lodi. Opět se stává nejprostornějším vozem svého segmentu.
Luxusní Superb ve verzi Combi zařadila Škoda do svého portfolia teprve v roce 2009. Rychle se ale stala téměř polovinou všech prodaných Superbů. To hlavně díky propojení exklusivity a jízdního komfortu s velkým praktickým kufrem. Není pak divu, že si vůz po světě našel již více než 200 000 zákazníků.
Nové Combi bude oficiálně představeno až v září na Frankfurtském autosalonu, automobilka ale již nyní vypustila do světa první informace a fotografie tohoto vozu. Nejen, že vypadá skvěle na pohled, ale opět zaujímá první příčku, co se týče velikosti vnitřního prostoru v daném segmentu.
Combi samozřejmě vychází z liftbackové verze. Je tudíž postaven rovněž na platformě MQB a sdílí i veškerou další techniku jako je regulace podvozku, motory splňující normy Euro 6, rozhraní Skylink a mnoho dalších vychytávek.
Technika ale není důvod, proč si lidé vybírají combíky. Tím je praktičnost velkého kufru. A zde nový Superb své zákazníky rozhodně nezklame. Nabízí totiž zavazadelník o objemu 660 litrů a po sklopení zadních sedaček se pro náklad otvírá prostor o velikosti 1950 litrů. Dokonce i interiér narostl. Na předních sedadlech se rozšířil o 39 mm v prostoru loktů a na zadních o rovných 70 mm ve stejné výšce.
Co se týče designu, každý si určitě udělá svůj vlastní názor. Mně osobně se combi vždy líbilo více než klasický liftback a u třetí generace to platí stejně. Na vzhledu se nijak nepodepsaly ani centimetry, které vůz oproti standardní verzi Superbu nabral a stále působí dosti sportovním, až agresivním dojmem.
Na více technických informací a hlavně na oficiální ceník si už ale musíme počkat, do zmiňovaného Frankfurtského autosalonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.