Tuzemský výrobce automobilů, Škoda, představuje dlouho očekávanou verzi své vlajkové lodi. Opět se stává nejprostornějším vozem svého segmentu.
Luxusní Superb ve verzi Combi zařadila Škoda do svého portfolia teprve v roce 2009. Rychle se ale stala téměř polovinou všech prodaných Superbů. To hlavně díky propojení exklusivity a jízdního komfortu s velkým praktickým kufrem. Není pak divu, že si vůz po světě našel již více než 200 000 zákazníků.
Nové Combi bude oficiálně představeno až v září na Frankfurtském autosalonu, automobilka ale již nyní vypustila do světa první informace a fotografie tohoto vozu. Nejen, že vypadá skvěle na pohled, ale opět zaujímá první příčku, co se týče velikosti vnitřního prostoru v daném segmentu.
Combi samozřejmě vychází z liftbackové verze. Je tudíž postaven rovněž na platformě MQB a sdílí i veškerou další techniku jako je regulace podvozku, motory splňující normy Euro 6, rozhraní Skylink a mnoho dalších vychytávek.
Technika ale není důvod, proč si lidé vybírají combíky. Tím je praktičnost velkého kufru. A zde nový Superb své zákazníky rozhodně nezklame. Nabízí totiž zavazadelník o objemu 660 litrů a po sklopení zadních sedaček se pro náklad otvírá prostor o velikosti 1950 litrů. Dokonce i interiér narostl. Na předních sedadlech se rozšířil o 39 mm v prostoru loktů a na zadních o rovných 70 mm ve stejné výšce.
Co se týče designu, každý si určitě udělá svůj vlastní názor. Mně osobně se combi vždy líbilo více než klasický liftback a u třetí generace to platí stejně. Na vzhledu se nijak nepodepsaly ani centimetry, které vůz oproti standardní verzi Superbu nabral a stále působí dosti sportovním, až agresivním dojmem.
Na více technických informací a hlavně na oficiální ceník si už ale musíme počkat, do zmiňovaného Frankfurtského autosalonu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.