Francouzský Renault se nedávno rozhodl pro spolupráci s japonským Nissanem. Z této spolupráce vzešla nová platforma CMF-A, na které je postavena novinka Kwid, která je určena hlavně pro Indický trh.
SUV sem, crossover tam. Tak by se dala s lehkým parafrázováním oblíbeného výroku pana prezidenta, nejlépe charakterizovat současná situace v automobilovém průmyslu. A aby toho nebylo málo, automobilky se doslova předhánějí v tom, kdo vyrobí největší SUV, kdo nejmenší crossover a kdo bude mít nejvíce přihrádek na posmrkané kapesníky.
Nyní do tohoto souboje nasazuje francouzský Renault novou zbraň. Tou je novinka určená primárně pro indický trh – Renault Kwid. Ten se sice se svými rozměry 3,68 m na délku a 1,58 na šířku řadí do segmentu mini aut, ale díky přítomnosti oplastování a zvýšenému podvozku, který je založen na zcela nové platformě CMF-A. Ta byla vytvořena ve spolupráci s japonským Nissanem. Díky tomu s vůz se hrdě řadí do segmentu crossover.
Při pohledu jsem lehce zauvažoval, zdali toto Renault opravdu myslí vážně. Kwid je jedinečný svými malými rozměry, ale rozhodně nezapře svou podobnost s rumunskou Dacií Duster. To je zřejmé hlavně při pohledu na hnědou verzi vozu, která je pro Duster natolik typická. Vlastně se stále nemohu zbavit dojmu, že se v Renaultu někomu během praní smrskl původní Duster, na což oná osoba řekla „ono to vlastně nevypadá špatně, v Indii se to bude určitě líbit“. To ovšem jen potvrzuje ten fakt, že do Evropy by tento vůz měl skutečně dorazit pod křídly rumunské Dacie.
Tímto bych rád ukončil vzájemné porovnání s Dusterem, ale co se týče interiéru je to vlastně stále stejná písnička. Naštěstí alespoň zde se dočkáváme mnohých inovací. Například klasické budíky byly nahrazeny elektronickým displejem. Celá palubní deska nyní působí honosněji. K tomu přispívají mnohem čistější linky a minimum rušivých elementů. Většina ovládacích prvků je v těsné blízkosti sedmipalcového dotykového displeje, který je umístěn ve vrchní části středové konzole.
Více toho bohužel o technické stránce tohoto přeznačkovaného mini Dusteru uvolněno nebylo. Mluví se ale o využití motorů z nové generace Twinga.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.