Francouzský Renault se nedávno rozhodl pro spolupráci s japonským Nissanem. Z této spolupráce vzešla nová platforma CMF-A, na které je postavena novinka Kwid, která je určena hlavně pro Indický trh.
SUV sem, crossover tam. Tak by se dala s lehkým parafrázováním oblíbeného výroku pana prezidenta, nejlépe charakterizovat současná situace v automobilovém průmyslu. A aby toho nebylo málo, automobilky se doslova předhánějí v tom, kdo vyrobí největší SUV, kdo nejmenší crossover a kdo bude mít nejvíce přihrádek na posmrkané kapesníky.
Nyní do tohoto souboje nasazuje francouzský Renault novou zbraň. Tou je novinka určená primárně pro indický trh – Renault Kwid. Ten se sice se svými rozměry 3,68 m na délku a 1,58 na šířku řadí do segmentu mini aut, ale díky přítomnosti oplastování a zvýšenému podvozku, který je založen na zcela nové platformě CMF-A. Ta byla vytvořena ve spolupráci s japonským Nissanem. Díky tomu s vůz se hrdě řadí do segmentu crossover.
Při pohledu jsem lehce zauvažoval, zdali toto Renault opravdu myslí vážně. Kwid je jedinečný svými malými rozměry, ale rozhodně nezapře svou podobnost s rumunskou Dacií Duster. To je zřejmé hlavně při pohledu na hnědou verzi vozu, která je pro Duster natolik typická. Vlastně se stále nemohu zbavit dojmu, že se v Renaultu někomu během praní smrskl původní Duster, na což oná osoba řekla „ono to vlastně nevypadá špatně, v Indii se to bude určitě líbit“. To ovšem jen potvrzuje ten fakt, že do Evropy by tento vůz měl skutečně dorazit pod křídly rumunské Dacie.
Tímto bych rád ukončil vzájemné porovnání s Dusterem, ale co se týče interiéru je to vlastně stále stejná písnička. Naštěstí alespoň zde se dočkáváme mnohých inovací. Například klasické budíky byly nahrazeny elektronickým displejem. Celá palubní deska nyní působí honosněji. K tomu přispívají mnohem čistější linky a minimum rušivých elementů. Většina ovládacích prvků je v těsné blízkosti sedmipalcového dotykového displeje, který je umístěn ve vrchní části středové konzole.
Více toho bohužel o technické stránce tohoto přeznačkovaného mini Dusteru uvolněno nebylo. Mluví se ale o využití motorů z nové generace Twinga.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.