Francouzský Renault se nedávno rozhodl pro spolupráci s japonským Nissanem. Z této spolupráce vzešla nová platforma CMF-A, na které je postavena novinka Kwid, která je určena hlavně pro Indický trh.
SUV sem, crossover tam. Tak by se dala s lehkým parafrázováním oblíbeného výroku pana prezidenta, nejlépe charakterizovat současná situace v automobilovém průmyslu. A aby toho nebylo málo, automobilky se doslova předhánějí v tom, kdo vyrobí největší SUV, kdo nejmenší crossover a kdo bude mít nejvíce přihrádek na posmrkané kapesníky.
Nyní do tohoto souboje nasazuje francouzský Renault novou zbraň. Tou je novinka určená primárně pro indický trh – Renault Kwid. Ten se sice se svými rozměry 3,68 m na délku a 1,58 na šířku řadí do segmentu mini aut, ale díky přítomnosti oplastování a zvýšenému podvozku, který je založen na zcela nové platformě CMF-A. Ta byla vytvořena ve spolupráci s japonským Nissanem. Díky tomu s vůz se hrdě řadí do segmentu crossover.
Při pohledu jsem lehce zauvažoval, zdali toto Renault opravdu myslí vážně. Kwid je jedinečný svými malými rozměry, ale rozhodně nezapře svou podobnost s rumunskou Dacií Duster. To je zřejmé hlavně při pohledu na hnědou verzi vozu, která je pro Duster natolik typická. Vlastně se stále nemohu zbavit dojmu, že se v Renaultu někomu během praní smrskl původní Duster, na což oná osoba řekla „ono to vlastně nevypadá špatně, v Indii se to bude určitě líbit“. To ovšem jen potvrzuje ten fakt, že do Evropy by tento vůz měl skutečně dorazit pod křídly rumunské Dacie.
Tímto bych rád ukončil vzájemné porovnání s Dusterem, ale co se týče interiéru je to vlastně stále stejná písnička. Naštěstí alespoň zde se dočkáváme mnohých inovací. Například klasické budíky byly nahrazeny elektronickým displejem. Celá palubní deska nyní působí honosněji. K tomu přispívají mnohem čistější linky a minimum rušivých elementů. Většina ovládacích prvků je v těsné blízkosti sedmipalcového dotykového displeje, který je umístěn ve vrchní části středové konzole.
Více toho bohužel o technické stránce tohoto přeznačkovaného mini Dusteru uvolněno nebylo. Mluví se ale o využití motorů z nové generace Twinga.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.