Ariel se nezapomenutelně zaspal do dějin motorismu se svými modely Atom a Atom V8. Mnoho slavných osobností včetně Jeremyho Clarksona se vyjádřili v tom smyslu, že Atom je to nejlepší v čem kdy seděli. Nyní Ariel přichází s terénní novinkou Nomad.
Britská společnost Ariel Motor Company byla založeno roku 1991. Svým jménem navazuje na veleslavného výrobce motocyklů Ariel Motorcycles. Tento výrobce byl známý pro jedny z nejlepších motocyklů své doby a moderní vozy Ariel se snaží na tuto tradici navázat a nutno říci, že se jim to více než daří.
V době, kdy byl vydán Ariel Atom, znalo firmu pouze několik málo lidí. Dnes je Ariel známý po celém světě a jejich zákaznická základna se neustále rozrůst geometrickou křivkou. Po svém okruhovém voze nyní přichází automobilka s vozem ze zcela opačného soudku s názvem Nomad.
Nomad má s Atomem společnou trubkovou konstrukci šasi, náhon zadních kol a velice nízkou hmotnost. Vůz váží pouhých 670 kg. Díky této váze dokáže 2,4 litrový motor Honda rozhýbat vůz z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy.
V přiloženém videu si Nomada vzal na paškál britský Top Gear Magazin. Video sice neoplývá akčností, jak jsme od TG zvyklí, ale i tak je radost sledovat jak Nomad s ladností překonává terénní nerovnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.