Nový Lotus Evora 400 je prezentován jako budoucí vlajková loď celé společnosti. Nyní byla po dlouhém čekání uvolněna oficiální cena vozu.
Nejrychlejší a nejvýkonnější Lotus všech dob – Lotus Evora – byl představen již 3. března na autosalonu v Ženevě. Jedná se o budoucí vlajkovou loď celé automobilky. Jak již název vypovídá, jeho výkon čítá celých 400 koní. O ten se stará vodou chlazený, celohliníkový motor o objemu 3,5 litru s válci poctivě seřazenými do V, které pochází od japonské Toyoty.Díky tomuto přívalu energie a faktu, že Evora 400 je o 22 kilogramů lehčí než předchůdce, dokáže akcelerovat z nuly na sto kilometrů v hodině za 4,2 sekundy. Maximální rychlost je stanovena na úžasných 300 km/h.Společnost udává, že by mělo být vyrobeno přibližně 3 500 kusů tohoto supersportu, během následujících tří let. Na evropských trzích by se Evora 400 měla objevit v průběhu letošního srpna a to s cenou přesahující 2 500 000 korun.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.