Přiznejme si to, každý muž to alespoň jednou v životě udělá. Každý alespoň na chvilku sní o tom, jaké by to bylo kralovat silnicím v pořádném, nabušeném, americkém muscle caru. A není pochyb o tom, že když se bavíme o těch nejlepších a zároveň nejlegendárnějších muscle carech je třeba zmínit trojlístek Mustang, Challanger a Camaro. O Mustangu 2016 jsme Vás již nedávno informovali. Ford ale není jediná automobilka, která pracuje na nové generaci své legendy. Chevrolet také totiž vůbec nezahálel a my jsme vám přinesli již několik zpráv o plánovaném nástupci páté generace Camara. A nyní již nastal ten čas, kdy se nám nové Camaro představilo v plné kráse. Dámy a pánové šesté generace Chevroletu Camaro byla dnes oficiálně představena světu!
Asi každý bude vůz okamžitě porovnávat s předešlou generací. Při tomto porovnání působí staré Camaro spíše jako chudý příbuzný. Novinka je po designové stránce, alespoň pro mě, o několik tříd výše, než byl předchůdce. Vůz už nepůsobí tolik jako neohrabaná krabice. Působí nyní mnohem agresivněji a svalnatěji – přesně tak jak má muscle car vypadat. Kapitolou samu pro sebe je maska vozu. Ta mě samotného doslova omračuje svou přímočarostí a velice podmanivým pohledem. Na designu se také podepisuje fakt, že vůz strávil při svém vývoji více než 350 hodin ve větrném tunelu.
Při pohledu do interiéru vozu se dočkáme snad ještě větší designové revoluce, než v případě exteriéru. Na první pohled nás upoutá velice výrazná kaplička přístrojové desky. Zde na nás čekají dva analogové, mezi kterými sídlí osmipalcovým multimediální displaye. Další osmipalcový display, tentokráte dotykový, nalezeneme jako obvykle zabudovaný na vrcholu středové konzole. Po celém interiéru je rozeseto mnoho a mnoho tlačítek, které dozajista dokáží mnoho zajímavých věcí. Mě zaujmul design výdechů klimatizace. Vlastně ani nevím proč, ale okamžitě mi padly do oka, asi proto, že nepůsobí tak obyčejně jako v předchozím Camaru a dávají vozu punc jaké si exklusivity.
Pod kapotou, která nově obsahuje dvojici průduchů, se může usadit jeden ze tří nabízených motorů. Jako základní agregát byl zvolen dvoulitrový čtyřválec osazený turbodmychadlem, který produkuje 275 koní. Pokud se vám to zdá jako málo, můžete si bez problémů vybrat motor V6 3,6 litru s 335 koňmi.
A pokud vám ani to není dost, určitě se vám bude zamlouvat verze Camaro SS. Jedná se o vůbec nejvýkonnější Camaro, co bylo kdy vyrobeno. To v sobě ukrývá agregát z Corvetty Stingray s výkonem 445 koňských sil, což z přehledem strčí do kapsy i nejsilnější Mustang a jeho „ubohých“ 415 koní.
Všechny verze motorů předávají svůj výkon na 18“ kola, u verze SS to jsou pak kola s rozměrem 20“, pomocí šestirychlostního manuálu nebo osmirychlostního poloautomatu dle přání zákazníka.
První dvě zmíněné motorizace disponují novým systémem dvojího výfukového systému. Řidič si tak může zvolit, zda pojede takřka neslyšen v režimu „stealth“, nebo bude v režimu „track“ ničit kolemjdoucím ušní bubínky.
Aby se dalo toto početné stádo koní zkrotit, byly všechny verze vozu osazeny masivními brzdy od italského Bremba. Řidiči také napomáhá nový volič jízdních režimů. Nyní je možno si vybrat hned ze čtyřech, a to: Led/Sníh, Tour, Sport a Trať.
K článku přikládáme oficiální video z představení Camara.