O novém Chevroletu Camaro toho bylo namluveno a napsáno již mnoho. Nyní je konec všemu šuškání. Camaro 2016 bylo dnes oficiálně odhaleno a máte se na co těšit!
Přiznejme si to, každý muž to alespoň jednou v životě udělá. Každý alespoň na chvilku sní o tom, jaké by to bylo kralovat silnicím v pořádném, nabušeném, americkém muscle caru. A není pochyb o tom, že když se bavíme o těch nejlepších a zároveň nejlegendárnějších muscle carech je třeba zmínit trojlístek Mustang, Challanger a Camaro. O Mustangu 2016 jsme Vás již nedávno informovali. Ford ale není jediná automobilka, která pracuje na nové generaci své legendy. Chevrolet také totiž vůbec nezahálel a my jsme vám přinesli již několik zpráv o plánovaném nástupci páté generace Camara. A nyní již nastal ten čas, kdy se nám nové Camaro představilo v plné kráse. Dámy a pánové šesté generace Chevroletu Camaro byla dnes oficiálně představena světu!
Asi každý bude vůz okamžitě porovnávat s předešlou generací. Při tomto porovnání působí staré Camaro spíše jako chudý příbuzný. Novinka je po designové stránce, alespoň pro mě, o několik tříd výše, než byl předchůdce. Vůz už nepůsobí tolik jako neohrabaná krabice. Působí nyní mnohem agresivněji a svalnatěji – přesně tak jak má muscle car vypadat. Kapitolou samu pro sebe je maska vozu. Ta mě samotného doslova omračuje svou přímočarostí a velice podmanivým pohledem. Na designu se také podepisuje fakt, že vůz strávil při svém vývoji více než 350 hodin ve větrném tunelu.
Při pohledu do interiéru vozu se dočkáme snad ještě větší designové revoluce, než v případě exteriéru. Na první pohled nás upoutá velice výrazná kaplička přístrojové desky. Zde na nás čekají dva analogové, mezi kterými sídlí osmipalcovým multimediální displaye. Další osmipalcový display, tentokráte dotykový, nalezeneme jako obvykle zabudovaný na vrcholu středové konzole. Po celém interiéru je rozeseto mnoho a mnoho tlačítek, které dozajista dokáží mnoho zajímavých věcí. Mě zaujmul design výdechů klimatizace. Vlastně ani nevím proč, ale okamžitě mi padly do oka, asi proto, že nepůsobí tak obyčejně jako v předchozím Camaru a dávají vozu punc jaké si exklusivity.
Pod kapotou, která nově obsahuje dvojici průduchů, se může usadit jeden ze tří nabízených motorů. Jako základní agregát byl zvolen dvoulitrový čtyřválec osazený turbodmychadlem, který produkuje 275 koní. Pokud se vám to zdá jako málo, můžete si bez problémů vybrat motor V6 3,6 litru s 335 koňmi.
A pokud vám ani to není dost, určitě se vám bude zamlouvat verze Camaro SS. Jedná se o vůbec nejvýkonnější Camaro, co bylo kdy vyrobeno. To v sobě ukrývá agregát z Corvetty Stingray s výkonem 445 koňských sil, což z přehledem strčí do kapsy i nejsilnější Mustang a jeho „ubohých“ 415 koní.
Všechny verze motorů předávají svůj výkon na 18“ kola, u verze SS to jsou pak kola s rozměrem 20“, pomocí šestirychlostního manuálu nebo osmirychlostního poloautomatu dle přání zákazníka.
První dvě zmíněné motorizace disponují novým systémem dvojího výfukového systému. Řidič si tak může zvolit, zda pojede takřka neslyšen v režimu „stealth“, nebo bude v režimu „track“ ničit kolemjdoucím ušní bubínky.
Aby se dalo toto početné stádo koní zkrotit, byly všechny verze vozu osazeny masivními brzdy od italského Bremba. Řidiči také napomáhá nový volič jízdních režimů. Nyní je možno si vybrat hned ze čtyřech, a to: Led/Sníh, Tour, Sport a Trať.
K článku přikládáme oficiální video z představení Camara.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.