O novém Chevroletu Camaro toho bylo namluveno a napsáno již mnoho. Nyní je konec všemu šuškání. Camaro 2016 bylo dnes oficiálně odhaleno a máte se na co těšit!
Přiznejme si to, každý muž to alespoň jednou v životě udělá. Každý alespoň na chvilku sní o tom, jaké by to bylo kralovat silnicím v pořádném, nabušeném, americkém muscle caru. A není pochyb o tom, že když se bavíme o těch nejlepších a zároveň nejlegendárnějších muscle carech je třeba zmínit trojlístek Mustang, Challanger a Camaro. O Mustangu 2016 jsme Vás již nedávno informovali. Ford ale není jediná automobilka, která pracuje na nové generaci své legendy. Chevrolet také totiž vůbec nezahálel a my jsme vám přinesli již několik zpráv o plánovaném nástupci páté generace Camara. A nyní již nastal ten čas, kdy se nám nové Camaro představilo v plné kráse. Dámy a pánové šesté generace Chevroletu Camaro byla dnes oficiálně představena světu!
Asi každý bude vůz okamžitě porovnávat s předešlou generací. Při tomto porovnání působí staré Camaro spíše jako chudý příbuzný. Novinka je po designové stránce, alespoň pro mě, o několik tříd výše, než byl předchůdce. Vůz už nepůsobí tolik jako neohrabaná krabice. Působí nyní mnohem agresivněji a svalnatěji – přesně tak jak má muscle car vypadat. Kapitolou samu pro sebe je maska vozu. Ta mě samotného doslova omračuje svou přímočarostí a velice podmanivým pohledem. Na designu se také podepisuje fakt, že vůz strávil při svém vývoji více než 350 hodin ve větrném tunelu.
Při pohledu do interiéru vozu se dočkáme snad ještě větší designové revoluce, než v případě exteriéru. Na první pohled nás upoutá velice výrazná kaplička přístrojové desky. Zde na nás čekají dva analogové, mezi kterými sídlí osmipalcovým multimediální displaye. Další osmipalcový display, tentokráte dotykový, nalezeneme jako obvykle zabudovaný na vrcholu středové konzole. Po celém interiéru je rozeseto mnoho a mnoho tlačítek, které dozajista dokáží mnoho zajímavých věcí. Mě zaujmul design výdechů klimatizace. Vlastně ani nevím proč, ale okamžitě mi padly do oka, asi proto, že nepůsobí tak obyčejně jako v předchozím Camaru a dávají vozu punc jaké si exklusivity.
Pod kapotou, která nově obsahuje dvojici průduchů, se může usadit jeden ze tří nabízených motorů. Jako základní agregát byl zvolen dvoulitrový čtyřválec osazený turbodmychadlem, který produkuje 275 koní. Pokud se vám to zdá jako málo, můžete si bez problémů vybrat motor V6 3,6 litru s 335 koňmi.
A pokud vám ani to není dost, určitě se vám bude zamlouvat verze Camaro SS. Jedná se o vůbec nejvýkonnější Camaro, co bylo kdy vyrobeno. To v sobě ukrývá agregát z Corvetty Stingray s výkonem 445 koňských sil, což z přehledem strčí do kapsy i nejsilnější Mustang a jeho „ubohých“ 415 koní.
Všechny verze motorů předávají svůj výkon na 18“ kola, u verze SS to jsou pak kola s rozměrem 20“, pomocí šestirychlostního manuálu nebo osmirychlostního poloautomatu dle přání zákazníka.
První dvě zmíněné motorizace disponují novým systémem dvojího výfukového systému. Řidič si tak může zvolit, zda pojede takřka neslyšen v režimu „stealth“, nebo bude v režimu „track“ ničit kolemjdoucím ušní bubínky.
Aby se dalo toto početné stádo koní zkrotit, byly všechny verze vozu osazeny masivními brzdy od italského Bremba. Řidiči také napomáhá nový volič jízdních režimů. Nyní je možno si vybrat hned ze čtyřech, a to: Led/Sníh, Tour, Sport a Trať.
K článku přikládáme oficiální video z představení Camara.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?