Nové Camaro bylo oficiálně představeno. Je výkonnější než Mustang!

Chevrolet
Chevrolet, foto: Chevrolet
ar3 16. května 2015 23:26
Sdílej:

O novém Chevroletu Camaro toho bylo namluveno a napsáno již mnoho. Nyní je konec všemu šuškání. Camaro 2016 bylo dnes oficiálně odhaleno a máte se na co těšit!

Přiznejme si to, každý muž to alespoň jednou v životě udělá. Každý alespoň na chvilku sní o tom, jaké by to bylo kralovat silnicím v pořádném, nabušeném, americkém muscle caru. A není pochyb o tom, že když se bavíme o těch nejlepších a zároveň nejlegendárnějších muscle carech je třeba zmínit trojlístek Mustang, Challanger a Camaro. O Mustangu 2016 jsme Vás již nedávno informovali. Ford ale není jediná automobilka, která pracuje na nové generaci své legendy. Chevrolet také totiž vůbec nezahálel a my jsme vám přinesli již několik zpráv o plánovaném nástupci páté generace Camara. A nyní již nastal ten čas, kdy se nám nové Camaro představilo v plné kráse. Dámy a pánové šesté generace Chevroletu Camaro byla dnes oficiálně představena světu!

Asi každý bude vůz okamžitě porovnávat s předešlou generací. Při tomto porovnání působí staré Camaro spíše jako chudý příbuzný. Novinka je po designové stránce, alespoň pro mě, o několik tříd výše, než byl předchůdce. Vůz už nepůsobí tolik jako neohrabaná krabice. Působí nyní mnohem agresivněji a svalnatěji – přesně tak jak má muscle car vypadat. Kapitolou samu pro sebe je maska vozu. Ta mě samotného doslova omračuje svou přímočarostí a velice podmanivým pohledem. Na designu se také podepisuje fakt, že vůz strávil při svém vývoji více než 350 hodin ve větrném tunelu.

Při pohledu do interiéru vozu se dočkáme snad ještě větší designové revoluce, než v případě exteriéru. Na první pohled nás upoutá velice výrazná kaplička přístrojové desky. Zde na nás čekají dva analogové, mezi kterými sídlí osmipalcovým multimediální displaye. Další osmipalcový display, tentokráte dotykový, nalezeneme jako obvykle zabudovaný na vrcholu středové konzole. Po celém interiéru je rozeseto mnoho a mnoho tlačítek, které dozajista dokáží mnoho zajímavých věcí. Mě zaujmul design výdechů klimatizace. Vlastně ani nevím proč, ale okamžitě mi padly do oka, asi proto, že nepůsobí tak obyčejně jako v předchozím Camaru a dávají vozu punc jaké si exklusivity.

Pod kapotou, která nově obsahuje dvojici průduchů, se může usadit jeden ze tří nabízených motorů.  Jako základní agregát byl zvolen dvoulitrový čtyřválec osazený turbodmychadlem, který produkuje 275 koní. Pokud se vám to zdá jako málo, můžete si bez problémů vybrat motor V6 3,6 litru s 335 koňmi. 

A pokud vám ani to není dost, určitě se vám bude zamlouvat verze Camaro SS. Jedná se o vůbec nejvýkonnější Camaro, co bylo kdy vyrobeno. To v sobě ukrývá agregát z Corvetty Stingray s výkonem 445 koňských sil, což z přehledem strčí do kapsy i nejsilnější Mustang a jeho „ubohých“ 415 koní.

Všechny verze motorů předávají svůj výkon na 18“ kola, u verze SS to jsou pak kola s rozměrem 20“, pomocí šestirychlostního manuálu nebo osmirychlostního poloautomatu dle přání zákazníka.

První dvě zmíněné motorizace disponují novým systémem dvojího výfukového systému. Řidič si tak může zvolit, zda pojede takřka neslyšen v režimu „stealth“, nebo bude v režimu „track“ ničit kolemjdoucím ušní bubínky.

Aby se dalo toto početné stádo koní zkrotit, byly všechny verze vozu osazeny masivními brzdy od italského Bremba. Řidiči také napomáhá nový volič jízdních režimů. Nyní je možno si vybrat hned ze čtyřech, a to: Led/Sníh, Tour, Sport a Trať. 

K článku přikládáme oficiální video z představení Camara.

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?