Automobilka Bentley již delší dobu koketuje se vstupem na trh s luxusními SUV. O připravovaném voze Bentayga, který by měl být představen ještě letos, se toho namluvilo již spoustu. Nyní ale britský výrobce zvažuje výrobu i dalšího SUV.
Segment vozů SUV roste jak houby po dešti. Zákazníků, kteří přecházejí od klasických sedanů ke crossoverům a vozů SUV, přibývá každý den. Tomuto trendu se přizpůsobují i jednotlivé automobilky.
Wolfgang Dürheimer, generální ředitel Bentley, již v lednu přiznal, že jejich zájem tento segment stále roste, a proto se automobilka rozhodla pustit do vývoje dalšího, tentokráte menšího vozu, než je Bentayga. Důvodem je to, že prodeje mezi SUV rostou téměř třikrát rychleji, než v případě ostatních vozů. Automobilky Bentley si přitom pro konec tohoto desetiletí stanovila ambiciózní cíle prodeje a cítí, že díky prodejnosti vozů SUV může tento milník snadno splnit.
Rolf Frech, šéf inženýr Bentley, poodhalil novinky ohledně technického vybavení tohoto vozu. Má být postaven na platformě MSB. Jedná se o nový stavební kámen pro luxusní vozy pocházející z koncernu VW. Na stejném základě budou postaveny i příští generace většiny vozů britského výrobce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?