Výrobce Audi představila extra variantu limuzíny A8 s označením Sport. Ta se bude zatím prodávat jen ve Velké Británii.
Ta nahradí v nabídce současnou A8 Sport Executive a je založen na verzi s krátkým rozvorem. Ve výbavě Britové najdou špičkové MatrixBeam LED světlomety, stejně jako decentní změny v designu ve stylu S8. Vůz má také sportovnější postranní prahy a litá 19-palcová kola.
Audi nic moc neřeklo o interiéru, ale Audi potvrdilo, že tam budou sedačky s koženým čalouněním Valcona, GPS navigace a audio systém Bose s výkonem 600W. Pod kapotou budou k dispozici dva motory TDI. První je 3,0-litrový V6 TDI, který produkuje 262 koní, zatímco 4,2-litrový motor V8 TDI vyvíjí 385 koní a 850 Nm točivého momentu. S druhým zmíněným motorem zrychlí A8 z 0 na 100 km/h 4,7 sekundy a spotřebuje 7.2 litru na 100km.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?