V Americe je hodně populární sedan se jménem Taurus, který se tam prodává již v několikáté generaci. Až doposud jej Ford odmítal nabízet v Číně, což se ke včerejšku změnilo.
Na výstavě v Šanghaji se totiž ukázal Taurus pro rok 2016, přičemž se jedná o nový sedan pro náročné čínské firemní zákazníky. Pokud jde o design, nový Taurus připomíná ve velké míře menší Mondeo (v USA pod jménem Fusion) a tak si můžeme všimnout šestiúhelníkovoé masky chladiče a ostře vypadajících LED světlometů. Nechybí ani 19-palcová 10-paprsková kola a zadní světla s technologií LED.
Výrobce říká, že interiér nabízí "inteligentní design" s plným panoramatickým střešním oknem, s více než 25 inteligentními skladovacími prostory a velkorysým prostorem pro cestující vzadu. O pohon se postará nový motor s objemem 2,7 litru EcoBoost V6, u kterého zatím nejsou k dispozici technické parametry.
Čínský Ford Taurus se bude vyrábět v nedávno otevřeném závodě Changan Ford Hangzhou Plant, do kterého byla vložena investice 760 milionu dolarů. Jedná se o šestý montážní závod Fordu v Číně a je schopen produkovat až 250.000 vozidel ročně.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.