Audi poodhalilo prodlouženou verzi A6 v plug-in hybridní verzi. Novinka nejdříve poputuje na trh do Číny, kde se také začne vyrábět.
Čína se dočká modernizované A6 s prodlouženým rozvorem již v příštím roce. Hybrid bude kombinovat spalovací motor a elektromotor. Konkrétně čtyřválcový dvoulitr TFSI a elektromotor. Benzinový agregát disponuje výkonem 155 kW a 350 Nm točivého momentu. Elektromotor výkonem 91 kW a maximem točivého momentu 220 Nm.
Kombinovaný výkon je elektronicky přednastavený na 180 kW a 500 Nm. Přičemž hmotnost dosahuje něco málo přes 2000 kg. Výsledná dynamika není ohromující. Zrychlení z 0 na 100 km trvá dlouhých 8,4 sekundy a maximální rychlost je „jen“ 210 km/h.
Devízou této verze má být spotřeba. Kombinovaná spotřeba dle Čínské metodiky měření je 2,2 litru na 100 km. Díky lithium-iontovým bateriím o kapacitě 14,1 kWh umí A6 L e-tron dojet čistě na elektřinu přes 50 km. Kombinovaný dojezd je 880 km.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.