Audi poodhalilo prodlouženou verzi A6 v plug-in hybridní verzi. Novinka nejdříve poputuje na trh do Číny, kde se také začne vyrábět.
Čína se dočká modernizované A6 s prodlouženým rozvorem již v příštím roce. Hybrid bude kombinovat spalovací motor a elektromotor. Konkrétně čtyřválcový dvoulitr TFSI a elektromotor. Benzinový agregát disponuje výkonem 155 kW a 350 Nm točivého momentu. Elektromotor výkonem 91 kW a maximem točivého momentu 220 Nm.
Kombinovaný výkon je elektronicky přednastavený na 180 kW a 500 Nm. Přičemž hmotnost dosahuje něco málo přes 2000 kg. Výsledná dynamika není ohromující. Zrychlení z 0 na 100 km trvá dlouhých 8,4 sekundy a maximální rychlost je „jen“ 210 km/h.
Devízou této verze má být spotřeba. Kombinovaná spotřeba dle Čínské metodiky měření je 2,2 litru na 100 km. Díky lithium-iontovým bateriím o kapacitě 14,1 kWh umí A6 L e-tron dojet čistě na elektřinu přes 50 km. Kombinovaný dojezd je 880 km.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.