Nejluxusnější verze Mondea bude bojovat o přízeň náročnějších zákazníků. S prémií to však bude mít velmi těžké, stejně jako s novým Passatem.
Podobně jako Volkswagen, tak i Ford by chtěl svým sedanem, popřípadě kombíkem, střední třídy zamířit na klientelu luxusních značek. Své modely vyšperkovali oba jak se dá a Ford přichází se speciální výbavou Vignale, tedy nejvyšší a neluxusnější, kterou kdy Mondeo v sérii mělo.
Prozatím Ford počítá s prodejem jen v Evropě. Ve Velké Británii odstartuje prodej už za měsíc, přičemž budou následovat i další Evropské státy. Vývoj měl na starosti specializovaný tým z Vignale Center.
Nebudeme vypisovat co vše bude taková verze mít. Zmíníme však unikátní systém, který si ve verzi Vignale odbude premiéru. Jedná se o Active Noise Cancellation, tedy technologii, která pomocí tří mikrofonů detekuje hluk v kabině od motoru a pomocí reproduktorů vysílá rušivé zvukové vlny a tím eliminuje hluk v kabině.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.