Po představení faceliftu pro SUV RAV4 s konvenčními motory, přichází i o něco ekologičtější hybridní verze. Ta kombinuje spalovací čtyřválcový atmosférický 2,5 litr a elektromotor na zadní nápravě. Spolu jsou spojeni přes automatickou převodovku eCVT, tedy variátor.
Tuto kombinaci jsme měli možnost zkusit v Lexusu NX, kde byla ve městě mimořádně úsporná, to však neplatilo na dálnici, či při svižnějším tempu.
Funkce čtyřkolky supluje elektromotor, který v případě, že je potřeba lepší trakce, posílá točivý moment na zadní kola a to téměř okamžitě, na výjezdy do zasněžených kopců však zapomeňte. Baterie mají omezenou kapacitu a motor je nestačí při zátěži adekvátně dobíjet.
Nicméně, i Toyota RAV4 Hybrid zamíří k prodejcům letos na podzim. Očekáváme, že o ní bude poměrně velký zájem, ostatně hybridní Toyoty se těší velké oblibě a to i na našem trhu.