Toyota pokračuje ve své modelové ofenzivě, která bude, jak už jsme zvyklí, mnohdy dosti „zelená“. Přichází nová RAV4 Hybrid.
Po představení faceliftu pro SUV RAV4 s konvenčními motory, přichází i o něco ekologičtější hybridní verze. Ta kombinuje spalovací čtyřválcový atmosférický 2,5 litr a elektromotor na zadní nápravě. Spolu jsou spojeni přes automatickou převodovku eCVT, tedy variátor.
Tuto kombinaci jsme měli možnost zkusit v Lexusu NX, kde byla ve městě mimořádně úsporná, to však neplatilo na dálnici, či při svižnějším tempu.
Funkce čtyřkolky supluje elektromotor, který v případě, že je potřeba lepší trakce, posílá točivý moment na zadní kola a to téměř okamžitě, na výjezdy do zasněžených kopců však zapomeňte. Baterie mají omezenou kapacitu a motor je nestačí při zátěži adekvátně dobíjet.
Nicméně, i Toyota RAV4 Hybrid zamíří k prodejcům letos na podzim. Očekáváme, že o ní bude poměrně velký zájem, ostatně hybridní Toyoty se těší velké oblibě a to i na našem trhu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.