Už před víc jak týdnem jsme zde lehce představili posílenou Octavii RS 230, avšak dnes vám přinášíme více fotek a podrobností.
Zesílená verze RS 230 bude k dispozici jako klasický liftback a jako rodinné Combi. Pod kapotou je výhradně 2,0-litrový benzínový 4-válec TSI, který nabízí výkon 230 koní. Díky lehkému nárůstu výkonu dovede Octavie zrychlit z 0 na 100 km/h o 0,1 sekundy rychleji (6,7 sekundy) a rozjede se až na maximální rychlost 250 km / h (nárůst o 2 km / h).
Snad nejvíce důležitou zprávou je, že vůz dostal mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě. Je to vlastně vůbec poprvé, co model Škoda dostane tento systém, který umožní "dynamické projíždění zatáček". Kdo by snad doufal, že samosvor dostane i u naftového RS, tak bude zklamán, zatím se s ním pro tuto verzi nepočítá.
Octavia RS 230 bude k dispozici buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Škoda taktéž v Ženevě oznámila, Octavia RS 230 půjde do prodeje v červnu tohoto roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?