Už před víc jak týdnem jsme zde lehce představili posílenou Octavii RS 230, avšak dnes vám přinášíme více fotek a podrobností.
Zesílená verze RS 230 bude k dispozici jako klasický liftback a jako rodinné Combi. Pod kapotou je výhradně 2,0-litrový benzínový 4-válec TSI, který nabízí výkon 230 koní. Díky lehkému nárůstu výkonu dovede Octavie zrychlit z 0 na 100 km/h o 0,1 sekundy rychleji (6,7 sekundy) a rozjede se až na maximální rychlost 250 km / h (nárůst o 2 km / h).
Snad nejvíce důležitou zprávou je, že vůz dostal mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě. Je to vlastně vůbec poprvé, co model Škoda dostane tento systém, který umožní "dynamické projíždění zatáček". Kdo by snad doufal, že samosvor dostane i u naftového RS, tak bude zklamán, zatím se s ním pro tuto verzi nepočítá.
Octavia RS 230 bude k dispozici buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Škoda taktéž v Ženevě oznámila, Octavia RS 230 půjde do prodeje v červnu tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?