Už před víc jak týdnem jsme zde lehce představili posílenou Octavii RS 230, avšak dnes vám přinášíme více fotek a podrobností.
Zesílená verze RS 230 bude k dispozici jako klasický liftback a jako rodinné Combi. Pod kapotou je výhradně 2,0-litrový benzínový 4-válec TSI, který nabízí výkon 230 koní. Díky lehkému nárůstu výkonu dovede Octavie zrychlit z 0 na 100 km/h o 0,1 sekundy rychleji (6,7 sekundy) a rozjede se až na maximální rychlost 250 km / h (nárůst o 2 km / h).
Snad nejvíce důležitou zprávou je, že vůz dostal mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě. Je to vlastně vůbec poprvé, co model Škoda dostane tento systém, který umožní "dynamické projíždění zatáček". Kdo by snad doufal, že samosvor dostane i u naftového RS, tak bude zklamán, zatím se s ním pro tuto verzi nepočítá.
Octavia RS 230 bude k dispozici buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Škoda taktéž v Ženevě oznámila, Octavia RS 230 půjde do prodeje v červnu tohoto roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?