Nejsilnější verze Hyundai i30 přijíždí do Ženevy.
Ženevský autosalon, který se koná již po 85. přináší mimo jiné i novou motorizaci pro, na našem trhu velmi oblíbený, Hyundai i 30. Tím se stává prozatím nejsilnější a nejrychlejší i30 v historii.
Motor, který z i30 udělá poměrně svižný vůz, pochází z dílen koncernu Kia a Hyundai a my jej známe z Kie Pro cee´d. Je jím čtyřválcová 1,6 s jedením turbodmychadlem. Ta disponuje výkonem 137 kW (186 koní), přičemž maximum točivého momentu je 265 Nm. Motor bude spolupracovat s šesti stupňovou manuální převodovkou.
Hyundai i30 s tímto motorem zrychlí z klidu na rychlost 100 km/h během 8 sekund. To je již zajímavé číslo, když přihlédneme k tomu, že doposud nejsilnější motor 1,6 GDI 99kW, který byl pro i30 v nabídce tuto disciplínu zvládal těsně pod 10 sekund, konkrétně 9,9 sekund.
V Čechách bude i30 Turbo, tedy se zmíněnou přeplňovanou 1,6, stát 539 990,-.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.