V Ženevě toho automobilka Volkswagen odhalila celkem dost, jedna novinka si však zaslouží speciální pozornost.
Tou je model Golf GTD Variant, který je nejnovějším přírůstkem do rodiny řady Golf. Verze GTD (Gran Turismo Diesel) vychází z krátké verze hatchbacku, která se představila na autosalonu v Ženevě před dvěma lety. Proto i verze Variant dostala stejný čtyřválcový 2,0-litrový turbodiesel s výkonem 184 koní a maximálním točivým momentem 380 Nm.
Vzhledem k mírnému nárůstu hmotnosti, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy, což je o 0.4 sekundy déle, než u hatchbacku. Volkswagen navíc slibuje, že kombinovaná spotřeba paliva dosáhne 4,4 litrů na 100 km. Prozatím výrobce taktéž prozradil, že na domácím trhu v Německu bude vůz ohodnicen základní sumou 31,975 Eur.
Za ně dostane zákazník 17-palcová kola, bi-xenonové světlomety, zadní zatmavená světla a černé střešní lišty. V základu též nechybí chromované koncovky výfuku, o 15 mm snížený sportovní podvozek a několik vylepšení interiéru, jako jsou pedály z ušlechtilé oceli, osvětlené prahy dveří a hlavice řadící páky ve stylu golfového míčku.
Za příplatek 965 Eur dostane vůz balíček Sports a Design. Ten zahrnuje tónovaná boční okna, systém volby jízdního profilu, červené brzdové čelisti a větší slitinová kola o rozměru 18 palců.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?