V Ženevě toho automobilka Volkswagen odhalila celkem dost, jedna novinka si však zaslouží speciální pozornost.
Tou je model Golf GTD Variant, který je nejnovějším přírůstkem do rodiny řady Golf. Verze GTD (Gran Turismo Diesel) vychází z krátké verze hatchbacku, která se představila na autosalonu v Ženevě před dvěma lety. Proto i verze Variant dostala stejný čtyřválcový 2,0-litrový turbodiesel s výkonem 184 koní a maximálním točivým momentem 380 Nm.
Vzhledem k mírnému nárůstu hmotnosti, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy, což je o 0.4 sekundy déle, než u hatchbacku. Volkswagen navíc slibuje, že kombinovaná spotřeba paliva dosáhne 4,4 litrů na 100 km. Prozatím výrobce taktéž prozradil, že na domácím trhu v Německu bude vůz ohodnicen základní sumou 31,975 Eur.
Za ně dostane zákazník 17-palcová kola, bi-xenonové světlomety, zadní zatmavená světla a černé střešní lišty. V základu též nechybí chromované koncovky výfuku, o 15 mm snížený sportovní podvozek a několik vylepšení interiéru, jako jsou pedály z ušlechtilé oceli, osvětlené prahy dveří a hlavice řadící páky ve stylu golfového míčku.
Za příplatek 965 Eur dostane vůz balíček Sports a Design. Ten zahrnuje tónovaná boční okna, systém volby jízdního profilu, červené brzdové čelisti a větší slitinová kola o rozměru 18 palců.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?