V Ženevě toho automobilka Volkswagen odhalila celkem dost, jedna novinka si však zaslouží speciální pozornost.
Tou je model Golf GTD Variant, který je nejnovějším přírůstkem do rodiny řady Golf. Verze GTD (Gran Turismo Diesel) vychází z krátké verze hatchbacku, která se představila na autosalonu v Ženevě před dvěma lety. Proto i verze Variant dostala stejný čtyřválcový 2,0-litrový turbodiesel s výkonem 184 koní a maximálním točivým momentem 380 Nm.
Vzhledem k mírnému nárůstu hmotnosti, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy, což je o 0.4 sekundy déle, než u hatchbacku. Volkswagen navíc slibuje, že kombinovaná spotřeba paliva dosáhne 4,4 litrů na 100 km. Prozatím výrobce taktéž prozradil, že na domácím trhu v Německu bude vůz ohodnicen základní sumou 31,975 Eur.
Za ně dostane zákazník 17-palcová kola, bi-xenonové světlomety, zadní zatmavená světla a černé střešní lišty. V základu též nechybí chromované koncovky výfuku, o 15 mm snížený sportovní podvozek a několik vylepšení interiéru, jako jsou pedály z ušlechtilé oceli, osvětlené prahy dveří a hlavice řadící páky ve stylu golfového míčku.
Za příplatek 965 Eur dostane vůz balíček Sports a Design. Ten zahrnuje tónovaná boční okna, systém volby jízdního profilu, červené brzdové čelisti a větší slitinová kola o rozměru 18 palců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.