V Ženevě toho automobilka Volkswagen odhalila celkem dost, jedna novinka si však zaslouží speciální pozornost.
Tou je model Golf GTD Variant, který je nejnovějším přírůstkem do rodiny řady Golf. Verze GTD (Gran Turismo Diesel) vychází z krátké verze hatchbacku, která se představila na autosalonu v Ženevě před dvěma lety. Proto i verze Variant dostala stejný čtyřválcový 2,0-litrový turbodiesel s výkonem 184 koní a maximálním točivým momentem 380 Nm.
Vzhledem k mírnému nárůstu hmotnosti, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy, což je o 0.4 sekundy déle, než u hatchbacku. Volkswagen navíc slibuje, že kombinovaná spotřeba paliva dosáhne 4,4 litrů na 100 km. Prozatím výrobce taktéž prozradil, že na domácím trhu v Německu bude vůz ohodnicen základní sumou 31,975 Eur.
Za ně dostane zákazník 17-palcová kola, bi-xenonové světlomety, zadní zatmavená světla a černé střešní lišty. V základu též nechybí chromované koncovky výfuku, o 15 mm snížený sportovní podvozek a několik vylepšení interiéru, jako jsou pedály z ušlechtilé oceli, osvětlené prahy dveří a hlavice řadící páky ve stylu golfového míčku.
Za příplatek 965 Eur dostane vůz balíček Sports a Design. Ten zahrnuje tónovaná boční okna, systém volby jízdního profilu, červené brzdové čelisti a větší slitinová kola o rozměru 18 palců.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?