Dneškem se v záplavě novinek objevil i korejský Hyundai. jenž odhalil faceliftované provedení kompaktního MPV s názvem ix20.
Při pohlednu na snímky je jasné, že vůz dostal novou a mnohem modernější tvář, kterou podtrhují přepracováné projektorové přední světlomety a nová šestiúhelníková maska chladiče. Vzadu se pro změnu umístila nová LED světla a do nabídky se nově zařadila i pohledná kola o rozměru 16 a 17 palců.
Do výbavy ix20 nyní firma Hyundai přidala vyhřívaný volant a nový audio systém s připojením pro iPod. Systém má interní paměť 1 GB, takže si můžete vytvořit vlastní hudební databázi. Nechybí aní systém Bluetooth a přípojky USB a AUX.
Malé korejské MPV bude nabízeno se dvěma benzinovými a dvěma vznětovými jednotkami. Benzínové jednotky mají objem 1,4 litru (90 koní) a 1,6 litru (125 koní). Výkonnější verze přitom bude nabízena s novou 6-ti stupňovou automatickou převodovkou. Pro příznivce nafty si omlazená ix20 připravila 1,4-litrový motor s výkonem 77 nebo 90 koní. V nabídce je i naftová 1,6ka, která má 115 nebo 128 koní. Obě vznětové pohonné jednotky budou spojeny výhradně se 6-stupňovou manuální převodovkou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.