Brabus do Ženevy přivezl brutální úpravu pro Mercedes S65 AMG, říkáte, že se slovem brutální to přeháním? Tak čtěte dál…
Brabus si pro Ženevský autosalon připravil více novinek najednou. Mimo S63 AMG Coupé přivezl i upravený Mercedes S65 AMG. Ten nazval Brabus Rocket 900 a budete se divit, jakou bestii z něho udělal.
Brabus začal poctivě nejdříve od motoru. Kompletně přepracoval 6,0 litrový vidlicový dvanáctiválec. Objem navýšil na 6,3 litru, vyměnil dvojici turbodmychadel za lepší, upravil vačky, hřídele, ojnice no celkově motor přepracoval.
Díky tomu má nyní výkon 662 kW (900 koní) a maximum točivého momentu neuvěřitelných 1500 Nm. Nicméně, tuto hodnotu musel elektronicky utlumit na 1200 Nm, kvůli menšímu namáhání převodovky a také zřejmě chtěl ušetřit pár týdnů životnosti zadním pneumatikám, na která se přes 7-mi stupňový automat všechna síla přenáší.
Zrychlení na 100 km/h zvládá o 0,6 sekundy rychleji než standartní S65 AMG, tedy za 3,7 sekundy. Maximálně uhání rychlostí 350 km/h což je o 100 km/h více, než u standartní verze. Na rychlost 200 km/h zrychluje za 9,1 sekundy. Jednoduše, letadlo se čtyřmi koly, které se nikdy nevznese…
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?