Velmi úspěšný model značky, se po necelých čtyřech letech dočkal faceliftu. Co je nového?
O tom, že Evoque nebyl krok vedle, se automobilka už dávno přesvědčila. Přes 400 tisíc prodaných aut a rostoucí zájem z řad zákazníků jasně ukazuje, jak dobré bylo rozhodnutí rozšířit nabídku o menší, přesto velice atraktivní a dobrý model.
Nyní přichází po necelých čtyřech letech facelift. Ten přináší krom nového nárazníku, masky chladiče, zadního spoileru či výrazněji tvarované kapoty i nová světla a motor.
Pod kapotou je nově k dispozici čtyřválcový vznětový dvoulitr s hliníkovým blokem motoru. Ten má výkon 110 kW a Evoque by s ním měl jezdit v kombinovaném režimu se spotřebou pouhých 4,2 litrů nafty na 100 km. Výkonnější verze má 132 kW. Silnější benzinový přeplňovaný dvoulitr má výkon 177 kW, ale spotřeba už není tak příznivá, konkrétně 7,8 litrů na 100 km.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?