Velmi úspěšný model značky, se po necelých čtyřech letech dočkal faceliftu. Co je nového?
O tom, že Evoque nebyl krok vedle, se automobilka už dávno přesvědčila. Přes 400 tisíc prodaných aut a rostoucí zájem z řad zákazníků jasně ukazuje, jak dobré bylo rozhodnutí rozšířit nabídku o menší, přesto velice atraktivní a dobrý model.
Nyní přichází po necelých čtyřech letech facelift. Ten přináší krom nového nárazníku, masky chladiče, zadního spoileru či výrazněji tvarované kapoty i nová světla a motor.
Pod kapotou je nově k dispozici čtyřválcový vznětový dvoulitr s hliníkovým blokem motoru. Ten má výkon 110 kW a Evoque by s ním měl jezdit v kombinovaném režimu se spotřebou pouhých 4,2 litrů nafty na 100 km. Výkonnější verze má 132 kW. Silnější benzinový přeplňovaný dvoulitr má výkon 177 kW, ale spotřeba už není tak příznivá, konkrétně 7,8 litrů na 100 km.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?