Model C4 se konečně po několika letech výroby dočkal kosmetických změn, které ale nejsou zas tak převratné, jak by někdo mohl čekat.
Prakticky se jedná o nové přední a zadní světlomety, které zahrnují techniku LED diod pro denní svícení. Přední a zadní nárazník nyní zdobí chromované prvky a naprostou novinkou v nabídce jsou i povedená litá kola Miami o rozměru 17 palců. V kabině se za příplatek usadil lepší sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému a taktéž kožené čalounění.
Hlavními přednostmi jsou i motory, kde se objevují hned tři novinky. Krátký čas je v nabídce benzínový 1,2-litrový tříválec PureTech s výkonem 130 koní. Do nabídky se však nově dostala i verze s výkonem 110 koní, která slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy, nejvyšší rychlost 184 km/h a spotřebu 4,8 l/100 km.
Příznivce naftových jednotek jistě potěší motor 1,6 BluHDi s výkonem 100 a 120 koní. Průměrná spotřeba u obou údajně činí pouhé 3,6 litru na sto kilometrů, zrychlení z 0 na 100 km/h a maximálka se samozřejmě liší. První zmíněná verze se 100 koňmi zrychlí z 0 na 100 za 11,5 sekundy a rozjede se až na 180 km/h, druhá verze potřebuje k tomu samému 10,6 sekundy a dojde jí dech až u 197 km/h.
V základu dostanete všechny verze s manuální šestistupňovou převodovkou, jen slabší benzinový PureTech 100 nabízí pět rychlostních stupňů. Silnější provedení tříválce PureTech je pak možné spojit i se šestistupňovým automatem Aisin.
Po stránce cen vás vyjde faceliftovaný model C4 s přeplňovaným benzinovým tříválcem na 349 900 Kč. Za tuhle částku dostanete základní výbavové provedení Live. Za verzi Live Edition dáte v základu 364 900 Kč, za verzi se silnější benzínem dáte 399 900 Kč a dieselovou verzi taktéž 399 900 Kč.
Dalším výbavovým stupněm je Feel, kde za základní benzínovou jednotku dáte 389 900 Kč nebo 449 900 Kč za verzi s automatem. Dieselová C4 Feel vás vyjde na 409 900 Kč nebo 434 900 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.