Model C4 se konečně po několika letech výroby dočkal kosmetických změn, které ale nejsou zas tak převratné, jak by někdo mohl čekat.
Prakticky se jedná o nové přední a zadní světlomety, které zahrnují techniku LED diod pro denní svícení. Přední a zadní nárazník nyní zdobí chromované prvky a naprostou novinkou v nabídce jsou i povedená litá kola Miami o rozměru 17 palců. V kabině se za příplatek usadil lepší sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému a taktéž kožené čalounění.
Hlavními přednostmi jsou i motory, kde se objevují hned tři novinky. Krátký čas je v nabídce benzínový 1,2-litrový tříválec PureTech s výkonem 130 koní. Do nabídky se však nově dostala i verze s výkonem 110 koní, která slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy, nejvyšší rychlost 184 km/h a spotřebu 4,8 l/100 km.
Příznivce naftových jednotek jistě potěší motor 1,6 BluHDi s výkonem 100 a 120 koní. Průměrná spotřeba u obou údajně činí pouhé 3,6 litru na sto kilometrů, zrychlení z 0 na 100 km/h a maximálka se samozřejmě liší. První zmíněná verze se 100 koňmi zrychlí z 0 na 100 za 11,5 sekundy a rozjede se až na 180 km/h, druhá verze potřebuje k tomu samému 10,6 sekundy a dojde jí dech až u 197 km/h.
V základu dostanete všechny verze s manuální šestistupňovou převodovkou, jen slabší benzinový PureTech 100 nabízí pět rychlostních stupňů. Silnější provedení tříválce PureTech je pak možné spojit i se šestistupňovým automatem Aisin.
Po stránce cen vás vyjde faceliftovaný model C4 s přeplňovaným benzinovým tříválcem na 349 900 Kč. Za tuhle částku dostanete základní výbavové provedení Live. Za verzi Live Edition dáte v základu 364 900 Kč, za verzi se silnější benzínem dáte 399 900 Kč a dieselovou verzi taktéž 399 900 Kč.
Dalším výbavovým stupněm je Feel, kde za základní benzínovou jednotku dáte 389 900 Kč nebo 449 900 Kč za verzi s automatem. Dieselová C4 Feel vás vyjde na 409 900 Kč nebo 434 900 Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.