Mazda si pro autosalon v Chicagu připravila s modelem MX-5 hned několik specialit.
Mazda MX-5 se prostě povedla. Svědčí o tom i velký ohlas, který vyvolala při své premiéře. Ještě atraktivnější je v případě verze „Design Concept“, kterou ukázala Mazda v Chicagu. Ta má bílý lak Ceramic Metallic, černá litá kola BBS, přední spitter, zadní spoiler na víku kufru a další drobnější doplňky.
Jeho vznik není jen rozmařilostí designerů. Kořeny inspirace hledejme v závodnicích sférách. Konkrétně závodní verzi pro MX-5 Global Cup. Není tak divu, že krom funkčního designu, se MX-5 Design Concept měnila i po stránce techniky. Sice jen decentně, například brzdy s červenými brzdovými třmeny Brembo, ale i to jsou další body k dobru.
Konečně vám také můžeme prozradit některá technická data k prozatím nejsilnějšímu motoru pod kapotou MX-5. Tedy atmosférickému dvoulitru Skyactiv-G. Ten bude mít výkon 158 koní, tedy 116 kW a točivý moment bude dosahovat hodnoty 200 N.m.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?