Mazda si pro autosalon v Chicagu připravila s modelem MX-5 hned několik specialit.
Mazda MX-5 se prostě povedla. Svědčí o tom i velký ohlas, který vyvolala při své premiéře. Ještě atraktivnější je v případě verze „Design Concept“, kterou ukázala Mazda v Chicagu. Ta má bílý lak Ceramic Metallic, černá litá kola BBS, přední spitter, zadní spoiler na víku kufru a další drobnější doplňky.
Jeho vznik není jen rozmařilostí designerů. Kořeny inspirace hledejme v závodnicích sférách. Konkrétně závodní verzi pro MX-5 Global Cup. Není tak divu, že krom funkčního designu, se MX-5 Design Concept měnila i po stránce techniky. Sice jen decentně, například brzdy s červenými brzdovými třmeny Brembo, ale i to jsou další body k dobru.
Konečně vám také můžeme prozradit některá technická data k prozatím nejsilnějšímu motoru pod kapotou MX-5. Tedy atmosférickému dvoulitru Skyactiv-G. Ten bude mít výkon 158 koní, tedy 116 kW a točivý moment bude dosahovat hodnoty 200 N.m.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.