Automobilka Mercedes už pár měsíců nabízí novou generaci prostorného Vita, nyní se však do nabídky dostává i verze s pohonem 4x4.
Verze s pohonem všech kol je zaměřena hlavně na majitele podniků v chladném podnebí, kde si Vito 4x4 najde své uplatnění. Systém pohonu všech kol 4Matic spolupracuje s trakčním systémem 4ETS, který jednotlivě rozděluje výkon na obě nápravy a přibrzďuje vždy kolo bez trakce tak, že zbylý výkon směruje vždy na kola s trakcí. Mercedes říká, že se tak stane během několika milisekund a systém napodobuje účinek tří uzávěrek diferenciálů.
Po uvedení na trh se Vito 4x4 bude nabízet výhradně s 2,15-litrovým čtyřválcovým motorem, který produkuje 190 koní a 440 Nm točivého momentu. Motor je připojen k automatické převodovce 7G-TRONIC PLUS, což umožňuje Vitu 4x4 dosáhnout nejvyšší rychlosti 199 km / h a v kombinovaném cyklu spotřebovat 6,4 litru na 100 km.
Mercedes-Benz Vito 4x4 je v současné době již možné objednávat a ceny na domácím trhu v Německu začínají na částce 36,120 Eur.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.