Automobilka Mercedes už pár měsíců nabízí novou generaci prostorného Vita, nyní se však do nabídky dostává i verze s pohonem 4x4.
Verze s pohonem všech kol je zaměřena hlavně na majitele podniků v chladném podnebí, kde si Vito 4x4 najde své uplatnění. Systém pohonu všech kol 4Matic spolupracuje s trakčním systémem 4ETS, který jednotlivě rozděluje výkon na obě nápravy a přibrzďuje vždy kolo bez trakce tak, že zbylý výkon směruje vždy na kola s trakcí. Mercedes říká, že se tak stane během několika milisekund a systém napodobuje účinek tří uzávěrek diferenciálů.
Po uvedení na trh se Vito 4x4 bude nabízet výhradně s 2,15-litrovým čtyřválcovým motorem, který produkuje 190 koní a 440 Nm točivého momentu. Motor je připojen k automatické převodovce 7G-TRONIC PLUS, což umožňuje Vitu 4x4 dosáhnout nejvyšší rychlosti 199 km / h a v kombinovaném cyklu spotřebovat 6,4 litru na 100 km.
Mercedes-Benz Vito 4x4 je v současné době již možné objednávat a ceny na domácím trhu v Německu začínají na částce 36,120 Eur.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.