Automobilka Mercedes už pár měsíců nabízí novou generaci prostorného Vita, nyní se však do nabídky dostává i verze s pohonem 4x4.
Verze s pohonem všech kol je zaměřena hlavně na majitele podniků v chladném podnebí, kde si Vito 4x4 najde své uplatnění. Systém pohonu všech kol 4Matic spolupracuje s trakčním systémem 4ETS, který jednotlivě rozděluje výkon na obě nápravy a přibrzďuje vždy kolo bez trakce tak, že zbylý výkon směruje vždy na kola s trakcí. Mercedes říká, že se tak stane během několika milisekund a systém napodobuje účinek tří uzávěrek diferenciálů.
Po uvedení na trh se Vito 4x4 bude nabízet výhradně s 2,15-litrovým čtyřválcovým motorem, který produkuje 190 koní a 440 Nm točivého momentu. Motor je připojen k automatické převodovce 7G-TRONIC PLUS, což umožňuje Vitu 4x4 dosáhnout nejvyšší rychlosti 199 km / h a v kombinovaném cyklu spotřebovat 6,4 litru na 100 km.
Mercedes-Benz Vito 4x4 je v současné době již možné objednávat a ceny na domácím trhu v Německu začínají na částce 36,120 Eur.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?