Automobilka Opel oznámila řadu zlepšení naftového motoru 1.6 CDTI u aktuální generace Astry.
Zatímco současná generace byla představena před více než rokem, Opel tento týden zavedl do nabídky vylepšenou pohonnou jednotku. Ta dostala vylepšenou hnací hřídel a zlepšený spalovací proces, který pomáhá k dalšímu snížení emisí. Aby toho nebylo málo, Astra se ve verzi 1.6 CDTI dočkala i ekologických pneumatik s nízkým valivým odporem.
Díky těmto úpravám by měla nová Astra 1.6 CDTI s výkonem 110 koní, spalovat v průměru jen 3,6 litru na 100 km. Přitom vypouští emise CO2 94 gramů na ujetý kilometr. Zmíněné údaje jsou celkovým zlepšením o 0,1 litru a 3 gramy CO2. V nabídce je i výkonnější verze se 136 koňmi, jenž spotřebuje 3,7 litru na 100 km a vypustí emise CO2 99 gramů na kilometr.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.