Automobilka Opel oznámila řadu zlepšení naftového motoru 1.6 CDTI u aktuální generace Astry.
Zatímco současná generace byla představena před více než rokem, Opel tento týden zavedl do nabídky vylepšenou pohonnou jednotku. Ta dostala vylepšenou hnací hřídel a zlepšený spalovací proces, který pomáhá k dalšímu snížení emisí. Aby toho nebylo málo, Astra se ve verzi 1.6 CDTI dočkala i ekologických pneumatik s nízkým valivým odporem.
Díky těmto úpravám by měla nová Astra 1.6 CDTI s výkonem 110 koní, spalovat v průměru jen 3,6 litru na 100 km. Přitom vypouští emise CO2 94 gramů na ujetý kilometr. Zmíněné údaje jsou celkovým zlepšením o 0,1 litru a 3 gramy CO2. V nabídce je i výkonnější verze se 136 koňmi, jenž spotřebuje 3,7 litru na 100 km a vypustí emise CO2 99 gramů na kilometr.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.