Automobilka Opel oznámila řadu zlepšení naftového motoru 1.6 CDTI u aktuální generace Astry.
Zatímco současná generace byla představena před více než rokem, Opel tento týden zavedl do nabídky vylepšenou pohonnou jednotku. Ta dostala vylepšenou hnací hřídel a zlepšený spalovací proces, který pomáhá k dalšímu snížení emisí. Aby toho nebylo málo, Astra se ve verzi 1.6 CDTI dočkala i ekologických pneumatik s nízkým valivým odporem.
Díky těmto úpravám by měla nová Astra 1.6 CDTI s výkonem 110 koní, spalovat v průměru jen 3,6 litru na 100 km. Přitom vypouští emise CO2 94 gramů na ujetý kilometr. Zmíněné údaje jsou celkovým zlepšením o 0,1 litru a 3 gramy CO2. V nabídce je i výkonnější verze se 136 koňmi, jenž spotřebuje 3,7 litru na 100 km a vypustí emise CO2 99 gramů na kilometr.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?