Lexus představil nový safety car. Bude jím model RC F.
Tento krok má hned několik důvodů. Zaprvé Lexus už své safety car pro sérii V8 Supercars má. Konkrétně IS 350 F a GS 350 F. Zadruhé není lepší příležitost ukázat svůj nejnovější přírůstek RC F, než na závodech. Zatřetí, na závodech V8 Supercars přeci nemůže chybět RC F se svým pětilitrovým vidlicovým osmiválcem.
Ten ostatně všichni přivítali s nadšením. Atmosférické motory čím dál rychleji mizí z nabídek a ze samotných sportovních motorů. Osmiválce obzvlášť. A tento je skutečně povedený.
Připomeneme technické údaje. Objem 5,0 litru osm válců uspořádané do V, výkon 351 kW (470 koní) a maximum točivého momentu 530 N.m. To je vskutku velký rozdíl oproti GS 350 F a IS 350 F, kteří mají pod kapotou „jen“ 3,5 litrový V6 agregát s výkonem 312 koní a 378 N.m. točivého momentu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.