Lexus představil nový safety car. Bude jím model RC F.
Tento krok má hned několik důvodů. Zaprvé Lexus už své safety car pro sérii V8 Supercars má. Konkrétně IS 350 F a GS 350 F. Zadruhé není lepší příležitost ukázat svůj nejnovější přírůstek RC F, než na závodech. Zatřetí, na závodech V8 Supercars přeci nemůže chybět RC F se svým pětilitrovým vidlicovým osmiválcem.
Ten ostatně všichni přivítali s nadšením. Atmosférické motory čím dál rychleji mizí z nabídek a ze samotných sportovních motorů. Osmiválce obzvlášť. A tento je skutečně povedený.
Připomeneme technické údaje. Objem 5,0 litru osm válců uspořádané do V, výkon 351 kW (470 koní) a maximum točivého momentu 530 N.m. To je vskutku velký rozdíl oproti GS 350 F a IS 350 F, kteří mají pod kapotou „jen“ 3,5 litrový V6 agregát s výkonem 312 koní a 378 N.m. točivého momentu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?