Lexus představil nový safety car. Bude jím model RC F.
Tento krok má hned několik důvodů. Zaprvé Lexus už své safety car pro sérii V8 Supercars má. Konkrétně IS 350 F a GS 350 F. Zadruhé není lepší příležitost ukázat svůj nejnovější přírůstek RC F, než na závodech. Zatřetí, na závodech V8 Supercars přeci nemůže chybět RC F se svým pětilitrovým vidlicovým osmiválcem.
Ten ostatně všichni přivítali s nadšením. Atmosférické motory čím dál rychleji mizí z nabídek a ze samotných sportovních motorů. Osmiválce obzvlášť. A tento je skutečně povedený.
Připomeneme technické údaje. Objem 5,0 litru osm válců uspořádané do V, výkon 351 kW (470 koní) a maximum točivého momentu 530 N.m. To je vskutku velký rozdíl oproti GS 350 F a IS 350 F, kteří mají pod kapotou „jen“ 3,5 litrový V6 agregát s výkonem 312 koní a 378 N.m. točivého momentu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?