Nepříliš úspěšné SUV navzdory spekulacím přijde v další generaci. Vsadí tentokrát na větší rozměry a zajímavější design.
Koleos se nemůže radovat z úspěchů na Evropském trhu. Ač sdílel techniku s Nissanem X-Trail, tedy velmi vyspělou, nezaznamenal výraznější zájem ze strany zákazníků. Není tak divu, že se s nástupcem příliš nepočítalo. Navzdory prodejním neúspěchů se další generace dočkáme.
Nové generaci opět poslouží Nissan X-Trail jakožto dárce motorů, pohonu všech kol, podvozkové platformy a dalších komponentů. Zato změny v designu se striktně podřídí současnému trendu značky. Lze tedy očekávat velmi výraznou změnu.
Narůst má rovněž v rozměrech. Druhá generace Koleosu má měřit přes 5 metrů. To by znamenalo o více než 360 mm více, než v případě X-Traila, s kterým bude sdílet techniku. To pochopitelně ocení cestující, kteří budou mít více místa v příčném směru a také více prostoru pro zavazadla. Lze také očekávat, že Koleos druhé generace bude také v sedmimístném provedení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.