Nepříliš úspěšné SUV navzdory spekulacím přijde v další generaci. Vsadí tentokrát na větší rozměry a zajímavější design.
Koleos se nemůže radovat z úspěchů na Evropském trhu. Ač sdílel techniku s Nissanem X-Trail, tedy velmi vyspělou, nezaznamenal výraznější zájem ze strany zákazníků. Není tak divu, že se s nástupcem příliš nepočítalo. Navzdory prodejním neúspěchů se další generace dočkáme.
Nové generaci opět poslouží Nissan X-Trail jakožto dárce motorů, pohonu všech kol, podvozkové platformy a dalších komponentů. Zato změny v designu se striktně podřídí současnému trendu značky. Lze tedy očekávat velmi výraznou změnu.
Narůst má rovněž v rozměrech. Druhá generace Koleosu má měřit přes 5 metrů. To by znamenalo o více než 360 mm více, než v případě X-Traila, s kterým bude sdílet techniku. To pochopitelně ocení cestující, kteří budou mít více místa v příčném směru a také více prostoru pro zavazadla. Lze také očekávat, že Koleos druhé generace bude také v sedmimístném provedení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.