Bentley nechce být automobilkou, která prodá pár set aut ročně. Ve změně pomůže nejen SUV ale i menší sedan.
Chrlit jedno auto za druhým a stále si udržet renomé luxusní automobilky, která patří k tomu nejlepšímu, co si vůbec můžete přát. Nějak nám to nejde dohromady. Zaprvé proto, že to nejluxusnější je vzácné a tudíž hodně prodaných aut vezme jistou část exkluzivity.
A zadruhé proto, že jakmile bude v nabídce malý levný model vedle drahých prémiových, stane se z Bentley o něco méně vážená automobilka. Ale jejich vedení mluví jasně. Nové zákazníky získáme díky menšímu Bentley a SUV.
Právě menší Benteley má tvořit bránu do světa Bentley. Už v roce 2013 se o něm mluvilo, kde se také spekulovalo, z jakého modelu si vezme základ. Pravděpodobně to bude platforma MSB od Porsche, respektive koncernu. Na ní má dorazit také nová Panamera. Menší Bentley však dorazí nejdříve až v roce 2018.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?