Modelová ofenzíva neslábne u žádné z automobilek, Mercedes-Benz nevyjímaje.
To že Mercedes chce nabídnout další SUV či crossovery nám už sdělili. Však kdo chce přitáhnout nové zákazníky, musí nabídnout stylové, v terénu nepoužitelné, ale vysoké a mohutné SUV a k nim nabídnout menší a k těm ještě menší. Však to znáte. Vzrovovým příkladem budiž BMW, které i k extravagantnímu BMW X6 nabízí menší alternativu a o to méně praktickou X4. A stále je ve hře ještě o něco menší X2.
Vraťme se však zpět k Mercedesu. Ten si pohrává s myšlenkou přidat další SUV. Mluví se spíše o náhradě GLK, nežli o úplně novém SUV. To by mělo být spojováno s třídou C-Class a alespoň co se týče designu, by si měly být podobní.
Podobnost však nemusí být pouze ve vnějším vzhledu. Očekáváme, že v rámci snížení nákladů si případné SUV s názvem (prozatím nepotvrzeným) GLC, převezme motory z C-Class. Není vyloučeno, že si propůjčí i vrcholný vidlicový osmiválec AMG s výkonem 350 kW a 650 N.m.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.