Peugeot zveřejnil novou sadu fotografií sportovní verze 308 GT spolu s některými novými podrobnostmi o modelu.
Francouzská společnost nabídne 308 GT v provedení hatchback a kombi, přičemž dle slov automobilky obě verze dostali "asertivní nový styling, vynikající výkonné motory a úpravy podvozku na míru". Výsledkem je "výjimečný zážitek na silnici, který potěší i náročnější řidiče".
Provedení 308 GT se poprvé odhalilo již minulý rok v průběhu autosalonu v Paříži. Tehdy vůz ukázal nové LED světlomety, lakovaný černý difuzor a dvě koncovky výfuku. Oproti současným verzím je logo Peugeotu přesunuto z náběžné hrany kapoty na mřížku chladiče a do nabídky se dostal perfektně vypadající modrý odstín karoserie.
Výrobce použil pro verzi GT nové nastavení podvozku, které obsahuje sníženou světlou výšku o 7 mm vpředu a o 10 mm vzadu. Pod kapotou se ocitne přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 202 koní a s 285 Nm točivého momentu. Druhou alternativou je naftový dvoulitr BlueHDI o výkonu 178 koní a 400 Nm točivého momentu při 2000 otáčkách za minutu. První motorizace je vybavena 6-stupňovou manuální převodovkou, zatímco naftová pohonná jednotka je vybavena 6-stupňovým automatem.
Peugeot 308 GT 1.6 THP potřebuje 7,5 sekundy ke zrychlení z 0-100 km / h, zatímco verze 308 2.0 BlueHDI to zvládne za 8,4 sekundy. Rodinné provedení 308 SW GT bude k dispozici pouze s jednotkou BlueHDI a z 0 na 100 km / h odsprintuje za 8,6 sekundy.
Nový Peugeot 308 GT je již nyní možno objednávat, první kusy se k novým majitelům dostanou začátkem letošního března, za jakou cenu, to zatím Peugeot neprozradil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.