Peugeot zveřejnil novou sadu fotografií sportovní verze 308 GT spolu s některými novými podrobnostmi o modelu.
Francouzská společnost nabídne 308 GT v provedení hatchback a kombi, přičemž dle slov automobilky obě verze dostali "asertivní nový styling, vynikající výkonné motory a úpravy podvozku na míru". Výsledkem je "výjimečný zážitek na silnici, který potěší i náročnější řidiče".
Provedení 308 GT se poprvé odhalilo již minulý rok v průběhu autosalonu v Paříži. Tehdy vůz ukázal nové LED světlomety, lakovaný černý difuzor a dvě koncovky výfuku. Oproti současným verzím je logo Peugeotu přesunuto z náběžné hrany kapoty na mřížku chladiče a do nabídky se dostal perfektně vypadající modrý odstín karoserie.
Výrobce použil pro verzi GT nové nastavení podvozku, které obsahuje sníženou světlou výšku o 7 mm vpředu a o 10 mm vzadu. Pod kapotou se ocitne přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 202 koní a s 285 Nm točivého momentu. Druhou alternativou je naftový dvoulitr BlueHDI o výkonu 178 koní a 400 Nm točivého momentu při 2000 otáčkách za minutu. První motorizace je vybavena 6-stupňovou manuální převodovkou, zatímco naftová pohonná jednotka je vybavena 6-stupňovým automatem.
Peugeot 308 GT 1.6 THP potřebuje 7,5 sekundy ke zrychlení z 0-100 km / h, zatímco verze 308 2.0 BlueHDI to zvládne za 8,4 sekundy. Rodinné provedení 308 SW GT bude k dispozici pouze s jednotkou BlueHDI a z 0 na 100 km / h odsprintuje za 8,6 sekundy.
Nový Peugeot 308 GT je již nyní možno objednávat, první kusy se k novým majitelům dostanou začátkem letošního března, za jakou cenu, to zatím Peugeot neprozradil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.