McLaren na letošním autosalonu v Ženevě uvede nejen model 650S GTR, nýbrž koncovku GTR dostane i hypersportovní P1.
Do výroby půjde v půli letošního roku a vůz má těžit z desetitisíců najetých kilometrů extrémního testování v Evropě, Bahrajnu a Kataru. Samotný McLaren k testům hardcore verze P1 říká: "Tyto zkoušky prověřily výkon vozu na samotné maximum a byly prováděny tak, aby se u výsledné verze povedlo co nejlépe chladit motor a vůz disponoval výbornou aerodynamikou.
McLaren dále uved, že finální verze nabídne významnou úsporu hmotnosti a přepracované zážehovo-elektrické hnací ústrojí. Výrobce odmítl sdělit větší podrobnosti, ale loňský představený koncept měl pod kapotou 3,8-litrový twin-turbo motor V8 spolu s elektromotorem. Tehdejší konfigurace se chlubila celkovým výkonem 1000 koní a je dost možné, že s takovým výkonem dorazí P1 GTR do Ženevy.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.