Detroitský autosalon nevynechal ani americký Jeep, který zde představil nové provedení modelu Grand Cherokee.
Jedná se o nejluxusněji vybavené provedení na základě vrcholné výbavy Summit, které nese přízvisko Platinum. Jeep Grand Cherokee Summit Platinum dostal oproti ostatním verzím laminované čelní sklo a také boční okna, aby se zmenšil hluk v kabině. Vrstvená skla pak podporuje systém aktivního rušení okolního hluku, jenž vyvinula firma Harman Kardon.
Kabina nabízí opět hnědé kožené čalounění sedadel Argentina Tan, kůže je i na středové loketní opěrce a na palubní desce. Interiér nabízí i černé prošívání ladícího pravé dřevěné obložení. Edice Summit Platinum dostane i nový koberec Berber v zavazadlovém prostoru a podsvícená loga na prazích dveří. Možná vám to přijde jako opakování obyčejné výbavy Summit, jenže hlavní změnou z edice Summit Platinum je motor.
Tato verze dostane pouze třílitrový šestiválec EcoDiesel o výkonu 240 koní a s 572 Nm točivého momentu. V kombinovaném cyklu si má říci o 10,9 litru paliva na 100 km a síla jde na zadní nebo všechna kola přes osmistupňovou automatickou převodovku. Obyčejný Cherokee Summit vwšak bylo možné mít se základním motorem Pentastar nebo s 5,7litrovým osmiválcem Hemi.
Vůz by se měl prodávat v USA za částku kolem 56 tisíc dolarů, což není o moc víc než například konkureční BMW X5 ve verzi xDrive35d.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.