Detroitský autosalon nevynechal ani americký Jeep, který zde představil nové provedení modelu Grand Cherokee.
Jedná se o nejluxusněji vybavené provedení na základě vrcholné výbavy Summit, které nese přízvisko Platinum. Jeep Grand Cherokee Summit Platinum dostal oproti ostatním verzím laminované čelní sklo a také boční okna, aby se zmenšil hluk v kabině. Vrstvená skla pak podporuje systém aktivního rušení okolního hluku, jenž vyvinula firma Harman Kardon.
Kabina nabízí opět hnědé kožené čalounění sedadel Argentina Tan, kůže je i na středové loketní opěrce a na palubní desce. Interiér nabízí i černé prošívání ladícího pravé dřevěné obložení. Edice Summit Platinum dostane i nový koberec Berber v zavazadlovém prostoru a podsvícená loga na prazích dveří. Možná vám to přijde jako opakování obyčejné výbavy Summit, jenže hlavní změnou z edice Summit Platinum je motor.
Tato verze dostane pouze třílitrový šestiválec EcoDiesel o výkonu 240 koní a s 572 Nm točivého momentu. V kombinovaném cyklu si má říci o 10,9 litru paliva na 100 km a síla jde na zadní nebo všechna kola přes osmistupňovou automatickou převodovku. Obyčejný Cherokee Summit vwšak bylo možné mít se základním motorem Pentastar nebo s 5,7litrovým osmiválcem Hemi.
Vůz by se měl prodávat v USA za částku kolem 56 tisíc dolarů, což není o moc víc než například konkureční BMW X5 ve verzi xDrive35d.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.