Honda před pár dny v Detroitu ukázala naprosto novou generaci supersportu NSX. Časem se ale dočkáme i populární ostré verze Type-R, která prý zamete s konkurencí.
Vedení Hondy to potvrdilo v Detroitu a přiznalo, že NSX bylo od počátku tvořeno proto, aby se časem stalo tím nejlepším. V budoucnu je prý dokonce dost možné, že ani verze Type-R nebude definitivním vrcholem. Je dost možné, že se dočkáme i verze s označením NSX-R. Toto provedení by vytvořila tuningová společnost Mugen, která by novému NSX nadělila spoustu aerodynamických prvků a větší výkon.
Počítat bychom mohli se stavitelným zadním křídlem, nižší váhou a přepracovaným motorem. Více podrobností zatím nevíme, protože standardní NSX přijde do prodeje až v závěru letošního roku. Později dojde na provedení Type-R, a to přibližně za další rok. Nejostřejší provedení NSX-R pak přijde asi do tří let.
A co že nabízí standardní verze aktuální Hondy NSX? Pod její kapotou pracuje twin-turbo motor V6, který spolupracuje s devítistupňovou automatickou převodovkou, dalšími třemi elektromotory a také s deseti chladícími jednotkami. Ty se starají o to, aby se celý hnací systém nepřehřál. Celkový výkon by měl být minimálně 550 koní a bude rozložen na obě nápravy.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?