Supersport od Hondy zbrojí proti zavedené konkurenci. Má ale ostře nabito.
Japonské automobilky nikdy neslavily velké úspěchy se svými supersporty. Vedle evropské konkurence se jim nedařilo své klenoty prodávat ani z poloviny tak dobře, jako oni. Honda by to však ráda zvrátila ve svůj prospěch a přichází se zbrusu novým NSX.
Na počátku 90. Let sjela Japonská střela z výrobní linky poprvé a naposledy se model NSX vyráběl v roce 2005, nyní by ráda navázala na svou historii. Do boje jde s dvojitě přeplňovaným V6 agregátem se zatím nespecifikovaným objemem. Spalovací motor doplňuje hned trojice elektromotorů. Dva v předu, jeden vzadu.
Celé pohonné ústrojí spolupracuje s devítistupňovou automatickou převodovkou. A také s deseti chladícími jednotkami, které se starají, aby se celý hnací systém nepřehřál. Celkový výkon by měl být minimálně 550 koní a měl by být rozložen na obě nápravy, půjde tedy o čtyřkolku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?