Automobilka Ferrari s vývojem nových modelů nijak nepolevuje a nyní se se výrobce pochlubil, že chystá hardcore verzi modelu FXX K.
Ta ponese název FXX K Evoluzione a již v minulosti se tohle přízvisko dostalo i k ultimativnímu FXX a 599 XX. Italský výrobce proto uvažuje, že ještě do jisté míry přiostří současný okruhový hypersport FXX K. S informací přišel britský Autocar a FXX Evoluzione K nepřijde dřív než za několik let.
Testovací jezdec Ferrari, Marc Gene řekl Autocaru, že by se nedivil, kdyby se opravdu na trh dostala ještě extrémnější verze vozu FXX K. Přijít by mohla za dva roky a hardcore provedení pravděpodobně nepřijde s vyšším výkonem. FXX K má 1021 koní a už by zřejmě nemělo smysl vozidlu dávat ještě více energie. Hlavním kriteriem se stane efektivita, poměr výkon - váha a zdokonalená aerodynamika.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.