Poslednímu Lanceru Evolution X nadělí Mitsubishi brutální výkon.
Mitsubishi představilo Lancer Evolution X Final Concept před premiérou, která je naplánovaná na tokijský autosalon, který bude probíhat již v lednu tohoto roku. Plánové na tokijském autosalonu v lednu 2015.
Černý lak, chromované detaily, rudé brzdové třmeny Brembo, nebo masivní spoiler není nic ve srovnání s motorovým prostorem. Tam se totiž ukrývá část vozu, která prošla největšími změnami. Dvoulitrový čtyřválec poskytne výkon 480 koní.
Obří porci výkonu zařídilo hned několik inovací. Zejména nové velké turbodmychadlo, nové sání s větší průpustností, speciálně upravený výfukový systém s chlazením, a nová řídící jednotka. Celkem tak motor vyprodukuje 353 kW.
Výkon putuje na všechny čtyři kola, přes 5-ti stupňovou manuální převodovku. Nechybí ani výškově nastavitelný podvozek, či 19-ti palcová kovaná kola.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?