Poslednímu Lanceru Evolution X nadělí Mitsubishi brutální výkon.
Mitsubishi představilo Lancer Evolution X Final Concept před premiérou, která je naplánovaná na tokijský autosalon, který bude probíhat již v lednu tohoto roku. Plánové na tokijském autosalonu v lednu 2015.
Černý lak, chromované detaily, rudé brzdové třmeny Brembo, nebo masivní spoiler není nic ve srovnání s motorovým prostorem. Tam se totiž ukrývá část vozu, která prošla největšími změnami. Dvoulitrový čtyřválec poskytne výkon 480 koní.
Obří porci výkonu zařídilo hned několik inovací. Zejména nové velké turbodmychadlo, nové sání s větší průpustností, speciálně upravený výfukový systém s chlazením, a nová řídící jednotka. Celkem tak motor vyprodukuje 353 kW.
Výkon putuje na všechny čtyři kola, přes 5-ti stupňovou manuální převodovku. Nechybí ani výškově nastavitelný podvozek, či 19-ti palcová kovaná kola.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?