Mazda pokračuje v konkurencím boji. Odhalení faceliftované 6 a CX-5 je jen jedním z kroků k budoucímu růstu.
Rychlost, jakou poslední dobou japonská Mazda ve světě roste je skutečně obdivuhodná. Přitom automobilka neusíná na vavřínech a už pro světové trhy připravuje další novinky. Mimo jiné i nedávno představený malý crossover CX-3, kterým chce ukousnout kus z koláče, který si rozdělují převážně Francouzi a Němci.
Velkým krokem facelift bezesporu je. My jsme většinou zvyklí jen na omlazení designu, Mazda se však tomuto faceliftu věnovala o trochu více. Nejen, že dojde k drobným úpravám zevnějšku, ale změny se budou dít podle nejaktuálnějších informací také uvnitř. Tedy v oblasti motorizací a trakce a také bezpečnostní výbavy.
Mazda 6 Wagon dostane konečně pohon všech kol, který bude k dispozici s přepracovaným turbodieselem o objemu 2,2 litru a technologií SkyActiv-D. Zda se čtyřkolka dostane i do karosářské varianty sedan zatím nevíme.
Mazda CX-5 dostane modernizovaný benzinový agregát. Ten bude mít objem 2,5 litru a bude doplněn o technologie SkyActiv-G a i-ELOOP.
Mazda bude umět detekovat únavu řidiče, hlídat slepý úhel, jízdu v pruhu a další aktivní, či pasivní pomocníky. To platí jak pro Mazdu 6 tak i pro SUV CX-5. Stejně tak nové LED adaptivní světlomety.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.