Mazda pokračuje v konkurencím boji. Odhalení faceliftované 6 a CX-5 je jen jedním z kroků k budoucímu růstu.
Rychlost, jakou poslední dobou japonská Mazda ve světě roste je skutečně obdivuhodná. Přitom automobilka neusíná na vavřínech a už pro světové trhy připravuje další novinky. Mimo jiné i nedávno představený malý crossover CX-3, kterým chce ukousnout kus z koláče, který si rozdělují převážně Francouzi a Němci.
Velkým krokem facelift bezesporu je. My jsme většinou zvyklí jen na omlazení designu, Mazda se však tomuto faceliftu věnovala o trochu více. Nejen, že dojde k drobným úpravám zevnějšku, ale změny se budou dít podle nejaktuálnějších informací také uvnitř. Tedy v oblasti motorizací a trakce a také bezpečnostní výbavy.
Mazda 6 Wagon dostane konečně pohon všech kol, který bude k dispozici s přepracovaným turbodieselem o objemu 2,2 litru a technologií SkyActiv-D. Zda se čtyřkolka dostane i do karosářské varianty sedan zatím nevíme.
Mazda CX-5 dostane modernizovaný benzinový agregát. Ten bude mít objem 2,5 litru a bude doplněn o technologie SkyActiv-G a i-ELOOP.
Mazda bude umět detekovat únavu řidiče, hlídat slepý úhel, jízdu v pruhu a další aktivní, či pasivní pomocníky. To platí jak pro Mazdu 6 tak i pro SUV CX-5. Stejně tak nové LED adaptivní světlomety.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?