Mazda pokračuje v konkurencím boji. Odhalení faceliftované 6 a CX-5 je jen jedním z kroků k budoucímu růstu.
Rychlost, jakou poslední dobou japonská Mazda ve světě roste je skutečně obdivuhodná. Přitom automobilka neusíná na vavřínech a už pro světové trhy připravuje další novinky. Mimo jiné i nedávno představený malý crossover CX-3, kterým chce ukousnout kus z koláče, který si rozdělují převážně Francouzi a Němci.
Velkým krokem facelift bezesporu je. My jsme většinou zvyklí jen na omlazení designu, Mazda se však tomuto faceliftu věnovala o trochu více. Nejen, že dojde k drobným úpravám zevnějšku, ale změny se budou dít podle nejaktuálnějších informací také uvnitř. Tedy v oblasti motorizací a trakce a také bezpečnostní výbavy.
Mazda 6 Wagon dostane konečně pohon všech kol, který bude k dispozici s přepracovaným turbodieselem o objemu 2,2 litru a technologií SkyActiv-D. Zda se čtyřkolka dostane i do karosářské varianty sedan zatím nevíme.
Mazda CX-5 dostane modernizovaný benzinový agregát. Ten bude mít objem 2,5 litru a bude doplněn o technologie SkyActiv-G a i-ELOOP.
Mazda bude umět detekovat únavu řidiče, hlídat slepý úhel, jízdu v pruhu a další aktivní, či pasivní pomocníky. To platí jak pro Mazdu 6 tak i pro SUV CX-5. Stejně tak nové LED adaptivní světlomety.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?