Mazda pokračuje v konkurencím boji. Odhalení faceliftované 6 a CX-5 je jen jedním z kroků k budoucímu růstu.
Rychlost, jakou poslední dobou japonská Mazda ve světě roste je skutečně obdivuhodná. Přitom automobilka neusíná na vavřínech a už pro světové trhy připravuje další novinky. Mimo jiné i nedávno představený malý crossover CX-3, kterým chce ukousnout kus z koláče, který si rozdělují převážně Francouzi a Němci.
Velkým krokem facelift bezesporu je. My jsme většinou zvyklí jen na omlazení designu, Mazda se však tomuto faceliftu věnovala o trochu více. Nejen, že dojde k drobným úpravám zevnějšku, ale změny se budou dít podle nejaktuálnějších informací také uvnitř. Tedy v oblasti motorizací a trakce a také bezpečnostní výbavy.
Mazda 6 Wagon dostane konečně pohon všech kol, který bude k dispozici s přepracovaným turbodieselem o objemu 2,2 litru a technologií SkyActiv-D. Zda se čtyřkolka dostane i do karosářské varianty sedan zatím nevíme.
Mazda CX-5 dostane modernizovaný benzinový agregát. Ten bude mít objem 2,5 litru a bude doplněn o technologie SkyActiv-G a i-ELOOP.
Mazda bude umět detekovat únavu řidiče, hlídat slepý úhel, jízdu v pruhu a další aktivní, či pasivní pomocníky. To platí jak pro Mazdu 6 tak i pro SUV CX-5. Stejně tak nové LED adaptivní světlomety.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?