Koncept Asterion z říjnového autosalonu, možná dostane zelenou a zamíří na výrobní linku Lamborghini.
Z kraje jeho existence se vylučoval jakýkoliv způsob reálného využití. Koncept, dle slov Stephana Winkelmanna ředitele Lamborghini, je jen pomyslnou výstavní skříní nových technologií, bez možnosti dosáhnout sériové výroby.
Věci však nyní dostávají nový směr. Ředitel vývoje a výzkumu Maurizio Reggiani zmínil, že se nyní diskutuje nad potenciální cenovkou vozu, která by se neměla příliš lišit od ceny Aventadoru, tedy přibližně 12 milionů korun.
Připomeneme, že Asterion kombinuje 5,2 litrový V10 motor s elektromotory o výkonu 300 koní. Samotný desetiválec produkuje 610 koní. Celkem tak Asterion disponuje 910 koňmi a to mu umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h během 3 sekund.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?