Malý Japonec ve verzi kombi. Že by se blížil silný konkurent Fabii kombi?
Mazda 2 byla představena nedávno, zatím na nějaké soudy je brzy. Z obrázků nevypadá zle, tedy alespoň co se týče exteriéru. Kokpit vozu už tak pěkně nepůsobí, ale zatím ještě čekáme na osobní dojmy a první svezení. I přes to jej můžeme zařadit mezi žhavé kandidáty při výběru menšího hatchbacku.
Jak by to ale dopadlo, kdyby se Mazda 2 objevila jako malý kombík? To jsou vody, kterým vévodí právě Fabie a konkurovat se jí snaží docela povedené Clio, které brzy projde redakčním testem. Právě praktická karoserie je důvod, proč si mnoho zákazníků zvolí právě českou stálici.
Theophilus Chin, kterého již každý čtenář AutoRoadu zná, nedávno pustil uzdu své fantazii a vytvořil, samozřejmě jen digitálně, praktičtější variantu Mazdy 2. Není zatím vyloučené, že by jsme se něčeho takového dočkali. Například v Thaisku se příští rok rozběhne prodej malé Mazdy 2 ve verzi sedan. Proč by tedy Evropa nemohla dostat kombík?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.