Malý Japonec ve verzi kombi. Že by se blížil silný konkurent Fabii kombi?
Mazda 2 byla představena nedávno, zatím na nějaké soudy je brzy. Z obrázků nevypadá zle, tedy alespoň co se týče exteriéru. Kokpit vozu už tak pěkně nepůsobí, ale zatím ještě čekáme na osobní dojmy a první svezení. I přes to jej můžeme zařadit mezi žhavé kandidáty při výběru menšího hatchbacku.
Jak by to ale dopadlo, kdyby se Mazda 2 objevila jako malý kombík? To jsou vody, kterým vévodí právě Fabie a konkurovat se jí snaží docela povedené Clio, které brzy projde redakčním testem. Právě praktická karoserie je důvod, proč si mnoho zákazníků zvolí právě českou stálici.
Theophilus Chin, kterého již každý čtenář AutoRoadu zná, nedávno pustil uzdu své fantazii a vytvořil, samozřejmě jen digitálně, praktičtější variantu Mazdy 2. Není zatím vyloučené, že by jsme se něčeho takového dočkali. Například v Thaisku se příští rok rozběhne prodej malé Mazdy 2 ve verzi sedan. Proč by tedy Evropa nemohla dostat kombík?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?