Autosalon v Sao Paulu je v plném proudu a automobilky vytahují jedno eso z rukávu za druhým. Jako třeba Citroen.
Ten si do Sao Paula mimo jiné přivezl koncept AirCross Lunar. Ten jasně dává najevo pro koho je určený. Každý dobrodruh se nad ním musí minimálně pozastavit, protože už jen z toho jak vypadá, s ním musí být dobývání neobjevených míst zábavou, tedy alespoň teoreticky.
Citroen mu navrhl skutečně robustní vzhled. Nešetřil plastovými ochrannými nárazníky, přídavnými nosiči a ližinami, a nebál se použít výrazný nárazník. Společně s menšími litými koly, které jsou obuté do offroadových pneumatik, působí odhodlaně a odolně.
Skoro to vypadá, že by se vydrápal až na samotné vrcholy Himalájí. Možná ale jen klame tělem. Pod zajímavým exteriérem se neskrývá žádná zajímavá technika. Pokud by se ale Citroen rozhodl pro výrobu, musel by sáhnout po pohonu všech kol a nějakému atmosférickému benzinovému motoru.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?