V roce 2011 přišlo Audi s hybridním modelem A6 Hybrid, jenže teď po několika letech bezútěšných prodejů se jej v tichosti rozhodla přestat nabízet.
Poté, co ve výrobě strávil ekologicky zaměřený sedan tři roky, se Audi pochlubilo tím, že za celou dobu si jej koupilo jen 4000 zákazníků, což je pro výrobce zoufale málo. Proto se rozhodl, že jej bez nějaké větší pozornosti vyřadí z nabídky a příznivci značky toho snad nebudou ani litovat.
Připomínáme vám, že Audi A6 Hybrid využívalo čtyřválcový motor o objemu 2,0 litru TFSI s výkonem 211 koní. Ten spolupracoval dále se 45 koňovým elektromotorem, takže celkový výkon činil 245 koní a 480 Nm točivého momentu. Hybridní ášestka v této kombinaci zrychlila z 0 - 100 km / h) za 7,3 sekundy a dosáhla maximální rychlosti 238 km / h.
Pokud jde o spotřebu paliva, ta činila v kombinovaném cyklu 6,2 litru na 100 km. Vůz přitom vypouštěl emise CO2 o hodnotě 142 g / km. Co se týká jízdního dosahu čistě na elektřinu, tak tím se Audi nikdy moc nechlubilo, činil totiž pouhé tři kilometry.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?