Nejmenší SUV ze Stuttgartu parádně vylepšil tunner TechArt, změnil vzhled ale také výkon, a cena?
Začněme tím nejlákavějším a to úpravou motoru. Sériový dvakrát přeplňovaný 3,6 litrový agregát se šesti válci do V je naladěný na 400 koní (294 kW) a maximum točivého momentu 550 Nm. Několika úpravami řídící jednotky se dosáhl výkon 450 koní (331 kW) a maximum točivého momentu 620 Nm.
Takto upravený Macan Turbo TechArt zvládne sprint z klidu na sto o 0,2 sekundy rychleji, tedy za 4,4 sekundy a rozjede se na rychlost 271 km/h (před úpravou 266 km/h).
Z designové části prošel změnami také funkčního charakteru. Nové přední a zadní spoilery, boční prahy, střešní spoiler a zadní difuzor. Všechny nové díly můžou být vyrobeny z karbonu.
Nové jsou i 21 a 22 palcová kola, které lze doplnit o vylepšené komponenty na podvozku a také speciální výfukový systém. Kromě toho jsou i nové brzdové třmeny se svítivě zeleným lakováním.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.