Nejmenší SUV ze Stuttgartu parádně vylepšil tunner TechArt, změnil vzhled ale také výkon, a cena?
Začněme tím nejlákavějším a to úpravou motoru. Sériový dvakrát přeplňovaný 3,6 litrový agregát se šesti válci do V je naladěný na 400 koní (294 kW) a maximum točivého momentu 550 Nm. Několika úpravami řídící jednotky se dosáhl výkon 450 koní (331 kW) a maximum točivého momentu 620 Nm.
Takto upravený Macan Turbo TechArt zvládne sprint z klidu na sto o 0,2 sekundy rychleji, tedy za 4,4 sekundy a rozjede se na rychlost 271 km/h (před úpravou 266 km/h).
Z designové části prošel změnami také funkčního charakteru. Nové přední a zadní spoilery, boční prahy, střešní spoiler a zadní difuzor. Všechny nové díly můžou být vyrobeny z karbonu.
Nové jsou i 21 a 22 palcová kola, které lze doplnit o vylepšené komponenty na podvozku a také speciální výfukový systém. Kromě toho jsou i nové brzdové třmeny se svítivě zeleným lakováním.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?