V letošním roce byl na Nürburgringu spatřen hned několikrát prototyp Volkswagenu Golf R Variant a nyní to vypadá, že se možná fikce stane realitou.
Blíže neurčené zdroje pro server worldcarfans potvrdily, že Volkswagen ukáže výrobní verzi Golfu R Variant letos v prosinci na výstavě Essen Motor Show. Stejně jako verze hatchback i praktičtější Variant dostal agresivní body kit karoserie, tužší odpružení, zvětšené brzdy a větší litá sportovní kola. Krom toho, v poslední době se testuje i Seat Leon ST Cupra, takže se zřejmě časem odehraje pěkný souboj.
Techniku si sportovní kombík vypůjčí od Golfu R, konkrétně se jedná o přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru, který generuje výkon 300 koní a maximální točivý moment 380 Nm. Ten půjde jak jinak než na obě nápravy skrze systém 4Motion, přes šestistupňovou manuální nebo volitelně šestistupňovou automatickou převodovku DSG. Standardní "krátký" Golf R potřebuje 4,9 sekundy ke zrychlení z 0 na 100 km/h. S automatem DSG je pak zrychlení 5,1 sekundy.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.