V letošním roce byl na Nürburgringu spatřen hned několikrát prototyp Volkswagenu Golf R Variant a nyní to vypadá, že se možná fikce stane realitou.
Blíže neurčené zdroje pro server worldcarfans potvrdily, že Volkswagen ukáže výrobní verzi Golfu R Variant letos v prosinci na výstavě Essen Motor Show. Stejně jako verze hatchback i praktičtější Variant dostal agresivní body kit karoserie, tužší odpružení, zvětšené brzdy a větší litá sportovní kola. Krom toho, v poslední době se testuje i Seat Leon ST Cupra, takže se zřejmě časem odehraje pěkný souboj.
Techniku si sportovní kombík vypůjčí od Golfu R, konkrétně se jedná o přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru, který generuje výkon 300 koní a maximální točivý moment 380 Nm. Ten půjde jak jinak než na obě nápravy skrze systém 4Motion, přes šestistupňovou manuální nebo volitelně šestistupňovou automatickou převodovku DSG. Standardní "krátký" Golf R potřebuje 4,9 sekundy ke zrychlení z 0 na 100 km/h. S automatem DSG je pak zrychlení 5,1 sekundy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.