V letošním roce byl na Nürburgringu spatřen hned několikrát prototyp Volkswagenu Golf R Variant a nyní to vypadá, že se možná fikce stane realitou.
Blíže neurčené zdroje pro server worldcarfans potvrdily, že Volkswagen ukáže výrobní verzi Golfu R Variant letos v prosinci na výstavě Essen Motor Show. Stejně jako verze hatchback i praktičtější Variant dostal agresivní body kit karoserie, tužší odpružení, zvětšené brzdy a větší litá sportovní kola. Krom toho, v poslední době se testuje i Seat Leon ST Cupra, takže se zřejmě časem odehraje pěkný souboj.
Techniku si sportovní kombík vypůjčí od Golfu R, konkrétně se jedná o přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru, který generuje výkon 300 koní a maximální točivý moment 380 Nm. Ten půjde jak jinak než na obě nápravy skrze systém 4Motion, přes šestistupňovou manuální nebo volitelně šestistupňovou automatickou převodovku DSG. Standardní "krátký" Golf R potřebuje 4,9 sekundy ke zrychlení z 0 na 100 km/h. S automatem DSG je pak zrychlení 5,1 sekundy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.