Ministerstvo dopravy ČR plánuje do roku 2016 rozšířit dálnice, rychlostní silnice a silnice 1. třídy. Dále je v plánu modernizace těchto komunikací.
Vyjma modernizace dalších úseků D1, plánuje Ministerstvo stavbu D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi, R 35 v úsecích Opatovice nad Labem - Časy a Časy - Ostrov, R49 v úseku Hulín - Fryšták, D1 v úseku Přerov - Lipník, D11 v úseku Hradec Králové - Smiřice, R7 v úseku Postoloprty - Bitozeves, obchvat Frýdku-Místku na R48, stavba R6 v úseku Nové Strašecí – Řevničov a obchvat Lubence na R6.
Celkové náklady ŘSD ČR na modernizaci a výstavbu nových komunikací přesahuje 130 mld. Kč. K financování plánovaných staveb bude Ministerstvo využívat i Operační program Doprava.
Díky novele zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury, Ministerstvo předpokládá snadnější výkup potřebných pozemků pro stavby.
Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?