Letos se veřejnosti představilo nové užitkové Vivaro od Opelu a v tomto týdnu se dostala řada i na rodinnou verzi s označením Combi.
Ta je určena až pro devět osob a vyznačuje se bohatším prosklením a také absencí přepážky za cestujícími vpředu. Živá premiéra se odehraje za týden na autosalonu užitkových vozidel v Hannoveru a nová generace Vivara dostala tři řady sedadel, přičemž dvě poslední řady lze vyjmout, čímž se vám naskytne obří nákladový prostor o objemu 4000 litrů.
Vivaro Combi bude také bohatší co se výbavy týče, majitel si bude moci do Vivara objednat příplatkový informačně zábavní systém ItelliLink se 7" dotykovým displejem, skrze něj se promítají i údaje navigace. Systém dovede přehrát vaší oblíbenou hudbu z vašeho mobilního telefonu přes systém Bluetooth. Mezi další prvky výbavy patří bezklíčkové odemykání/zamykání, dvojice airbagů, systém ESP s asistentem pro rozjezd do kopce, palubní počítač, elektricky ovládaná zrcátka a okna vpředu a nebo důmyslný kotvící systém v zavazadelníku.
Vivaro Combi bude nabízeno se dvěma motory, které budou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou. Jedná se o motor o objemu 1,6 CDTI s výkonem 90 nebo 115 koní a spotřebou od 6,2 l/100 km. Kdo chce více síly, ten může zvolit naftový motor 1,6 CDTI BiTurbo s výkony 120 a 140 koní, který má systém sekvenčního přeplňování.
Vivaro Combi bude v základu stát bez DPH 505 000 Kč, a to ve výbavě Base a verzi L1H1. Za delší verzi L2H1 se pak připlatí 15 tisíc.
zdroj: Opel, Worldcarfans
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?