Letos se veřejnosti představilo nové užitkové Vivaro od Opelu a v tomto týdnu se dostala řada i na rodinnou verzi s označením Combi.
Ta je určena až pro devět osob a vyznačuje se bohatším prosklením a také absencí přepážky za cestujícími vpředu. Živá premiéra se odehraje za týden na autosalonu užitkových vozidel v Hannoveru a nová generace Vivara dostala tři řady sedadel, přičemž dvě poslední řady lze vyjmout, čímž se vám naskytne obří nákladový prostor o objemu 4000 litrů.
Vivaro Combi bude také bohatší co se výbavy týče, majitel si bude moci do Vivara objednat příplatkový informačně zábavní systém ItelliLink se 7" dotykovým displejem, skrze něj se promítají i údaje navigace. Systém dovede přehrát vaší oblíbenou hudbu z vašeho mobilního telefonu přes systém Bluetooth. Mezi další prvky výbavy patří bezklíčkové odemykání/zamykání, dvojice airbagů, systém ESP s asistentem pro rozjezd do kopce, palubní počítač, elektricky ovládaná zrcátka a okna vpředu a nebo důmyslný kotvící systém v zavazadelníku.
Vivaro Combi bude nabízeno se dvěma motory, které budou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou. Jedná se o motor o objemu 1,6 CDTI s výkonem 90 nebo 115 koní a spotřebou od 6,2 l/100 km. Kdo chce více síly, ten může zvolit naftový motor 1,6 CDTI BiTurbo s výkony 120 a 140 koní, který má systém sekvenčního přeplňování.
Vivaro Combi bude v základu stát bez DPH 505 000 Kč, a to ve výbavě Base a verzi L1H1. Za delší verzi L2H1 se pak připlatí 15 tisíc.
zdroj: Opel, Worldcarfans
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.