České zastoupení Peugeotu dnes oficiálně představilo faceliftovaný model 508. Změny jsou ve znamení úsporných motorizací plnících normu Euro 6, vyspělých technologií a větší zaměření na cílového zákazníka.
Peugeot 508 se vyrábí od roku 2010. Do dnešního dne se jich prodalo přes 370 000 (z toho 36% v Číně). V Čechách si jej vybralo přes 1800 zákazníků z nichž se jednalo z 95% o fleetové odběry. Je tedy zřejmé, že 508 cílí na firemní zákazníky, kde slouží jako manažerský vůz. Jak se mu bude dařit tuto úlohu plnit po výrazném faceliftu?
Design – posílení charakteru vozu
Nová 508 pokračuje ve šlépějích předchůdce. Robustní a zároveň elegantní design vypůjčuje vozu specifické charizma. Nová přední maska, ve které je nově usazené logo „lvíčka“, působí elegantněji a výrazněji než předtím. To ostatně podtrhují full led světlomety, které nahradili doposud nabízené xenony. „Pětsetosmička“ v rámci faceliftu narostla. Sedan se prodloužil o 38 mm.
Interiér – na moderní vlně
Vůz se změnil i uvnitř Nejvýraznější změna se odehrála v oblasti přístrojové desky, které, od druhého stupně výbavy, vévodí 7“ dotykový displej, který obklopují intuitivně seskupené ovladače. Pomocníkem při řízení je i head-up displej z kouřového skla, na který jsou v dobře čitelných barvách promítány informace o řízení a navigaci.
V rámci příplatků si můžete dopřát systém sledování mrtvého úhlu a nebo couvací kameru, která snímaný obraz promítá na dotykovém displeji.
Motor – moderní, úsporný a plnící Euro 6
Peugeot svou snahu zaměřil na zvýšení efektivity, snížení spotřeby a také splnění přísné emisní normy Euro 6. V paletě motorů jsou v nabídce tři benzinové agregáty shodně o objemu 1,6 litru a výkonu od 120 do 165 koní. A pět dieselových. Konkrétně 1,6 e-HDI 115 koní, 2,0 Blue HDI150 koní, 2,0 HDI 163 koní, 2,0 Blue HDI 180 koní a nejsilnější 2,2 HDI 204 koní.
My jsme měli možnost vyzkoušet 2,0 Blue HDI s výkonem 150 koní. Motor šel rychle do otáček, měl náruživý a přitom kultivovaný chod. Po mimočeské testovací trase, konzumoval 6,3 litru a to se jednalo o automobil, který přímo sjel z výrobní linky a neměl najeto více, než 110 kilometrů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.