České zastoupení Peugeotu dnes oficiálně představilo faceliftovaný model 508. Změny jsou ve znamení úsporných motorizací plnících normu Euro 6, vyspělých technologií a větší zaměření na cílového zákazníka.
Peugeot 508 se vyrábí od roku 2010. Do dnešního dne se jich prodalo přes 370 000 (z toho 36% v Číně). V Čechách si jej vybralo přes 1800 zákazníků z nichž se jednalo z 95% o fleetové odběry. Je tedy zřejmé, že 508 cílí na firemní zákazníky, kde slouží jako manažerský vůz. Jak se mu bude dařit tuto úlohu plnit po výrazném faceliftu?
Design – posílení charakteru vozu
Nová 508 pokračuje ve šlépějích předchůdce. Robustní a zároveň elegantní design vypůjčuje vozu specifické charizma. Nová přední maska, ve které je nově usazené logo „lvíčka“, působí elegantněji a výrazněji než předtím. To ostatně podtrhují full led světlomety, které nahradili doposud nabízené xenony. „Pětsetosmička“ v rámci faceliftu narostla. Sedan se prodloužil o 38 mm.
Interiér – na moderní vlně
Vůz se změnil i uvnitř Nejvýraznější změna se odehrála v oblasti přístrojové desky, které, od druhého stupně výbavy, vévodí 7“ dotykový displej, který obklopují intuitivně seskupené ovladače. Pomocníkem při řízení je i head-up displej z kouřového skla, na který jsou v dobře čitelných barvách promítány informace o řízení a navigaci.
V rámci příplatků si můžete dopřát systém sledování mrtvého úhlu a nebo couvací kameru, která snímaný obraz promítá na dotykovém displeji.
Motor – moderní, úsporný a plnící Euro 6
Peugeot svou snahu zaměřil na zvýšení efektivity, snížení spotřeby a také splnění přísné emisní normy Euro 6. V paletě motorů jsou v nabídce tři benzinové agregáty shodně o objemu 1,6 litru a výkonu od 120 do 165 koní. A pět dieselových. Konkrétně 1,6 e-HDI 115 koní, 2,0 Blue HDI150 koní, 2,0 HDI 163 koní, 2,0 Blue HDI 180 koní a nejsilnější 2,2 HDI 204 koní.
My jsme měli možnost vyzkoušet 2,0 Blue HDI s výkonem 150 koní. Motor šel rychle do otáček, měl náruživý a přitom kultivovaný chod. Po mimočeské testovací trase, konzumoval 6,3 litru a to se jednalo o automobil, který přímo sjel z výrobní linky a neměl najeto více, než 110 kilometrů.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.