Jízdní dojmy - Nový Peugeot 508

Peugeot 508
Peugeot 508, foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz
ar2 10. září 2014 17:33
Sdílej:

České zastoupení Peugeotu dnes oficiálně představilo faceliftovaný model 508. Změny jsou ve znamení úsporných motorizací plnících normu Euro 6, vyspělých technologií a větší zaměření na cílového zákazníka.

 

Peugeot 508 se vyrábí od roku 2010. Do dnešního dne se jich prodalo přes 370 000 (z toho 36% v Číně). V Čechách si jej vybralo přes 1800 zákazníků z nichž se jednalo z 95% o fleetové odběry. Je tedy zřejmé, že 508 cílí na firemní zákazníky, kde slouží jako manažerský vůz. Jak se mu bude dařit tuto úlohu plnit po výrazném faceliftu?

Design – posílení charakteru vozu

Nová 508 pokračuje ve šlépějích předchůdce. Robustní a zároveň elegantní design vypůjčuje vozu specifické charizma. Nová přední maska, ve které je nově usazené logo „lvíčka“, působí elegantněji a výrazněji než předtím. To ostatně podtrhují full led světlomety, které nahradili doposud nabízené xenony. „Pětsetosmička“ v rámci faceliftu narostla. Sedan se prodloužil o 38 mm.

Interiér – na moderní vlně

Vůz se změnil i uvnitř Nejvýraznější změna se odehrála v oblasti přístrojové desky, které, od druhého stupně výbavy, vévodí 7“ dotykový displej, který obklopují intuitivně seskupené ovladače.  Pomocníkem při řízení je i head-up displej z kouřového skla, na který jsou v dobře čitelných barvách promítány informace o řízení a navigaci.

V rámci příplatků si můžete dopřát systém sledování mrtvého úhlu a nebo couvací kameru, která snímaný obraz promítá na dotykovém displeji.

Motor – moderní, úsporný a plnící Euro 6

Peugeot svou snahu zaměřil na zvýšení efektivity, snížení spotřeby a také splnění přísné emisní normy Euro 6. V paletě motorů jsou v nabídce tři benzinové agregáty shodně o objemu 1,6 litru a výkonu od 120 do 165 koní. A pět  dieselových. Konkrétně 1,6 e-HDI 115 koní, 2,0 Blue HDI150 koní, 2,0 HDI 163 koní, 2,0 Blue HDI 180 koní a nejsilnější 2,2 HDI 204 koní.

My jsme měli možnost vyzkoušet 2,0 Blue HDI s výkonem 150 koní. Motor šel rychle do otáček, měl náruživý a přitom kultivovaný chod. Po mimočeské testovací trase, konzumoval 6,3 litru a to se jednalo o automobil, který přímo sjel z výrobní linky a neměl najeto více, než 110 kilometrů.

 

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.