Jízdní dojmy - Nový Peugeot 508

Peugeot 508
Peugeot 508, foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz
ar2 10. září 2014 17:33
Sdílej:

České zastoupení Peugeotu dnes oficiálně představilo faceliftovaný model 508. Změny jsou ve znamení úsporných motorizací plnících normu Euro 6, vyspělých technologií a větší zaměření na cílového zákazníka.

 

Peugeot 508 se vyrábí od roku 2010. Do dnešního dne se jich prodalo přes 370 000 (z toho 36% v Číně). V Čechách si jej vybralo přes 1800 zákazníků z nichž se jednalo z 95% o fleetové odběry. Je tedy zřejmé, že 508 cílí na firemní zákazníky, kde slouží jako manažerský vůz. Jak se mu bude dařit tuto úlohu plnit po výrazném faceliftu?

Design – posílení charakteru vozu

Nová 508 pokračuje ve šlépějích předchůdce. Robustní a zároveň elegantní design vypůjčuje vozu specifické charizma. Nová přední maska, ve které je nově usazené logo „lvíčka“, působí elegantněji a výrazněji než předtím. To ostatně podtrhují full led světlomety, které nahradili doposud nabízené xenony. „Pětsetosmička“ v rámci faceliftu narostla. Sedan se prodloužil o 38 mm.

Interiér – na moderní vlně

Vůz se změnil i uvnitř Nejvýraznější změna se odehrála v oblasti přístrojové desky, které, od druhého stupně výbavy, vévodí 7“ dotykový displej, který obklopují intuitivně seskupené ovladače.  Pomocníkem při řízení je i head-up displej z kouřového skla, na který jsou v dobře čitelných barvách promítány informace o řízení a navigaci.

V rámci příplatků si můžete dopřát systém sledování mrtvého úhlu a nebo couvací kameru, která snímaný obraz promítá na dotykovém displeji.

Motor – moderní, úsporný a plnící Euro 6

Peugeot svou snahu zaměřil na zvýšení efektivity, snížení spotřeby a také splnění přísné emisní normy Euro 6. V paletě motorů jsou v nabídce tři benzinové agregáty shodně o objemu 1,6 litru a výkonu od 120 do 165 koní. A pět  dieselových. Konkrétně 1,6 e-HDI 115 koní, 2,0 Blue HDI150 koní, 2,0 HDI 163 koní, 2,0 Blue HDI 180 koní a nejsilnější 2,2 HDI 204 koní.

My jsme měli možnost vyzkoušet 2,0 Blue HDI s výkonem 150 koní. Motor šel rychle do otáček, měl náruživý a přitom kultivovaný chod. Po mimočeské testovací trase, konzumoval 6,3 litru a to se jednalo o automobil, který přímo sjel z výrobní linky a neměl najeto více, než 110 kilometrů.

 

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.