To, že Citroën chce zamíchat karty v luxusním segmentu pomocí odnože značky DS, víme. To co si připravil na pařížský autosalon vypadá velmi slibně.
I francouzský Citroën by si rád ukrojil kousek z koláče luxusního segmentu. A kde jinde začít, než u luxusních kompaktů. Však k těm, má od „obyčejných“ vozů, které v současnosti vyrábí, nejblíže.
Koncept DS Divine, kterým chce na autosalonu v Paříži zaujmout, se, v případě sériové výroby, bude prát o zákazníky s BMW 1, Mercedesem A-class a nebo lídrem třídy Audi A3.
Samotný DS Divine má pod kapotou již dobře známou 1,6 THP s výkonem 270 koní. Pokud uděláme rychlé zhodnocení dle přiložených fotografií, tak úspěch nemůžeme vyloučit. Jenže to má své velké ALE.
Ať bude sériový DS Divine sebeluxusnější a do puntíku dotažený, s vynikajícími jízdními vlastnostmi a agilním motorem, stále to bude „jen dražší Citroën“, nikoliv „prémiovka“. Renomé si automobilky jako je Audi, BMW nebo Mercedes-Benz, vybudovávaly po desítky let. Citroën možná čeká kratší cesta, ale i přesto z něj nebude luxusní „zboží“ z roku na rok.
Zdroj: Citroën
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?