To, že Citroën chce zamíchat karty v luxusním segmentu pomocí odnože značky DS, víme. To co si připravil na pařížský autosalon vypadá velmi slibně.
I francouzský Citroën by si rád ukrojil kousek z koláče luxusního segmentu. A kde jinde začít, než u luxusních kompaktů. Však k těm, má od „obyčejných“ vozů, které v současnosti vyrábí, nejblíže.
Koncept DS Divine, kterým chce na autosalonu v Paříži zaujmout, se, v případě sériové výroby, bude prát o zákazníky s BMW 1, Mercedesem A-class a nebo lídrem třídy Audi A3.
Samotný DS Divine má pod kapotou již dobře známou 1,6 THP s výkonem 270 koní. Pokud uděláme rychlé zhodnocení dle přiložených fotografií, tak úspěch nemůžeme vyloučit. Jenže to má své velké ALE.
Ať bude sériový DS Divine sebeluxusnější a do puntíku dotažený, s vynikajícími jízdními vlastnostmi a agilním motorem, stále to bude „jen dražší Citroën“, nikoliv „prémiovka“. Renomé si automobilky jako je Audi, BMW nebo Mercedes-Benz, vybudovávaly po desítky let. Citroën možná čeká kratší cesta, ale i přesto z něj nebude luxusní „zboží“ z roku na rok.
Zdroj: Citroën
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?