Je to už nějaký čas, co jsme naposledy slyšeli o nové generaci BMW řady 5 pro rok 2016, ale nyní s novými informacemi přichází deník AutoBild.
Podle AutoBildu se příští generace pětky dočká autonomní jízdní techniky a výrazně lepšího interiéru, protože společnost chce nastavit nová měřítka z hlediska kvality povrchu materiálu a vzhledu. Údajně můžeme očekávat i přepracovaný systém iDrive a vylepšené hlasové příkazy.
Možnosti pohonných jednotek zatím nejsou známi, ale podle Autobildu mohou zahrnovat:
- Plug-in hybridní variantu s 2,0 litrovým čtyřválcovým motorem i elektromotorem
- 3,0-litrový šestiválcový benzínový motor s výkonem 354 koní a s 500 Nm točivého momentu
- 3,0-litrový šestiválcový diesel s výkonem 347 koní a s 660 Nm točivého momentu
- Třikrát přeplňovaný dieselový motor s výkonem 408 koní a s 750 Nm točivého momentu
Nová ostrá verze M5 pak nabídne dokonce výkon 626 koní a volitelný systém pohonu všech kol.
Zdroj: Autobild
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?