Nová generace Kii Carnival se ukázala světu letos na jaře a přinesla opět něco nového ve všech možných oblastech.
Krom několika místných provedení, kdy do největší verze nacpete až 11 osob, se nově představila i superluxusní verze s označením Hi-Limousine. Ta se od ostatních variant liší především přítomností střešního boxu, který ovšem klame svým tělem. Do něho nedáte ani kelímek pití, box totiž slouží jen jako navýšení prostoru nad hlavami cestujících.
Zvenčí se nejlepší provedení Carnivalu chlubí i litými koly, bočními nášlapnými prahy, LEDdiodami pro denní svícení a specifickými mlhovkami. Dále pro soukromý posádky nechybí tmavá boční okna, za kterými se v zadní řadě schovávají i záclonky. Nejluxusnější verze Hi-Limousine je určena pro šest osob, přičemž všechna sedadla jsou potažena kůží a jsou odvětrávaná a vyhřívaná.
Zadní čtveřice sedadel je individuálně elektricky nastavitelná a pro zábavu na palubě jde zde přítomna televize a LED podsvícení. U něho lze měnit barvu podsvícení dle aktuální nálady pasažérů. Ostatně, výbava vozidla je nadmíru bohatá, cestující zde najdou pravé dřevěné obložení, klimatizaci s ionizérem, porty USB a elektrické zásuvky.
Zda se Kia Carnival Hi-Limousine dostane i na evropský trh zatím není jisté, ale k jejím prodeji by mohl pomoct 2,2litrový dieselový motor CRDi s výkonem 202 koní. Ten by si jistě u náročné evropské klienteli svoji oblibu získal, a to i díky spojení se šestistupňovým automatem.
zdroj: Kia, Autoexpress.co.uk
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.