Nová generace Kii Carnival se ukázala světu letos na jaře a přinesla opět něco nového ve všech možných oblastech.
Krom několika místných provedení, kdy do největší verze nacpete až 11 osob, se nově představila i superluxusní verze s označením Hi-Limousine. Ta se od ostatních variant liší především přítomností střešního boxu, který ovšem klame svým tělem. Do něho nedáte ani kelímek pití, box totiž slouží jen jako navýšení prostoru nad hlavami cestujících.
Zvenčí se nejlepší provedení Carnivalu chlubí i litými koly, bočními nášlapnými prahy, LEDdiodami pro denní svícení a specifickými mlhovkami. Dále pro soukromý posádky nechybí tmavá boční okna, za kterými se v zadní řadě schovávají i záclonky. Nejluxusnější verze Hi-Limousine je určena pro šest osob, přičemž všechna sedadla jsou potažena kůží a jsou odvětrávaná a vyhřívaná.
Zadní čtveřice sedadel je individuálně elektricky nastavitelná a pro zábavu na palubě jde zde přítomna televize a LED podsvícení. U něho lze měnit barvu podsvícení dle aktuální nálady pasažérů. Ostatně, výbava vozidla je nadmíru bohatá, cestující zde najdou pravé dřevěné obložení, klimatizaci s ionizérem, porty USB a elektrické zásuvky.
Zda se Kia Carnival Hi-Limousine dostane i na evropský trh zatím není jisté, ale k jejím prodeji by mohl pomoct 2,2litrový dieselový motor CRDi s výkonem 202 koní. Ten by si jistě u náročné evropské klienteli svoji oblibu získal, a to i díky spojení se šestistupňovým automatem.
zdroj: Kia, Autoexpress.co.uk
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.