Italský výrobce Ferrari se pomalu loučí s modelem 458 a tak chce ještě letos v srpnu představit verzi 458 Speciale Spider.
Podle zdroje 4WheelsNews se Ferrari chystá k odhalení otevřené ostré verze na letošním ročníku přehlídky Pebble Beach Concours d'Elegance, přičemž se předpokládá, že Ferrari již umožnuje příjímat objednávky. Jak je tom u Ferrari zvykem, žrejmě i teď se jedná o speciální výrobně omezenou edici.
Potenciální majitelé tak musí sebou hnout, jinak na ně nezbude volný kus. Spekuluje se i o tom, že 458 Speciale Spider by mohlo být poslední verzí řady 458, tudíž by se stalo vlastně rozlučkovou edicí. To samé jsme mohli zažít při ukončování výroby modelu 430, který dostal na závěr svého života edici 430 16M Scuderia Spider, která byla postavena v pouhých 499 kusech.
458 Speciale Spider bude poháněno 4,5-litrovým motorem V8, dodávajícím výkon 605 koní a 540 Nm točivého momentu. Výkonnostně tak na tom bude v podstatě stejné jako 458 Speciale, takže očekávejte zrychlení z 0-100 km / h kolem 3 sekund, zatímco 0-200 km / h kolem 9 sekund. Na své cestě za vrcholem pak dosáhne maximálky 325 km / h.
Zdroj: 4wheelsnews.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?