Chcete „hothatch“ ale nemáte na něj více jak 300 tisíc? Tak si počkejte na Ladu Kalinu Sport. Jen možná nebude zrovna tak hot, jak by jste si představovali.
Informace o příchodu sportovní Lady se objevili již na začátku tohoto roku. Mluvilo se hned o dvou verzích. Přičemž jedna ponese přízvisko Sport, druhá NFR (Need For Race). Teď přichází odhalení té první a zase taková sláva to není.
Začneme od toho nejpůsobivějšího a to je vzhled. Kalina Sport nabízí litá kola ve vícepaprskovém designu, odvážnější provedení nárazníků, zatmavěné světlomety, střešní křídlo, a nebo zadní difuzor s jednou koncovkou výfuku. Změn se dočkal i podvozek, který je tvrdší a snížena byla také světlá výška.
Design je poměrně působivý, ale pod kapotou zázrak nečekejte. Pod přední kapotou se nachází čtyřválec s objemem 1,6 litru a výkonem, nepříliš oslnivých, 118 koní. Tato porce výkonu stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h během 9,5 sekund a maximální rychlost 197 km/h. Na druhou stranu by měl dosahovat průměrné spotřeby 7,8 litrů na 100 km.
Silnějšího provedení NFR se dočkáme později. Oproti verzi sport nabídne ještě trochu přiostřenější design a o 20 koní vyšší výkon.
Kolik že vlastně stojí? Za Ladu Kalina Sport si v Rusku u prodejce řeknou 487 000 rublů, což je v přepočtu cca. 280 000 Kč. Posuďte sami, zda za to Kalina Sport stojí, či nikoliv.
Zdroj: Lada
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.