Chcete „hothatch“ ale nemáte na něj více jak 300 tisíc? Tak si počkejte na Ladu Kalinu Sport. Jen možná nebude zrovna tak hot, jak by jste si představovali.
Informace o příchodu sportovní Lady se objevili již na začátku tohoto roku. Mluvilo se hned o dvou verzích. Přičemž jedna ponese přízvisko Sport, druhá NFR (Need For Race). Teď přichází odhalení té první a zase taková sláva to není.
Začneme od toho nejpůsobivějšího a to je vzhled. Kalina Sport nabízí litá kola ve vícepaprskovém designu, odvážnější provedení nárazníků, zatmavěné světlomety, střešní křídlo, a nebo zadní difuzor s jednou koncovkou výfuku. Změn se dočkal i podvozek, který je tvrdší a snížena byla také světlá výška.
Design je poměrně působivý, ale pod kapotou zázrak nečekejte. Pod přední kapotou se nachází čtyřválec s objemem 1,6 litru a výkonem, nepříliš oslnivých, 118 koní. Tato porce výkonu stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h během 9,5 sekund a maximální rychlost 197 km/h. Na druhou stranu by měl dosahovat průměrné spotřeby 7,8 litrů na 100 km.
Silnějšího provedení NFR se dočkáme později. Oproti verzi sport nabídne ještě trochu přiostřenější design a o 20 koní vyšší výkon.
Kolik že vlastně stojí? Za Ladu Kalina Sport si v Rusku u prodejce řeknou 487 000 rublů, což je v přepočtu cca. 280 000 Kč. Posuďte sami, zda za to Kalina Sport stojí, či nikoliv.
Zdroj: Lada
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.