Chcete „hothatch“ ale nemáte na něj více jak 300 tisíc? Tak si počkejte na Ladu Kalinu Sport. Jen možná nebude zrovna tak hot, jak by jste si představovali.
Informace o příchodu sportovní Lady se objevili již na začátku tohoto roku. Mluvilo se hned o dvou verzích. Přičemž jedna ponese přízvisko Sport, druhá NFR (Need For Race). Teď přichází odhalení té první a zase taková sláva to není.
Začneme od toho nejpůsobivějšího a to je vzhled. Kalina Sport nabízí litá kola ve vícepaprskovém designu, odvážnější provedení nárazníků, zatmavěné světlomety, střešní křídlo, a nebo zadní difuzor s jednou koncovkou výfuku. Změn se dočkal i podvozek, který je tvrdší a snížena byla také světlá výška.
Design je poměrně působivý, ale pod kapotou zázrak nečekejte. Pod přední kapotou se nachází čtyřválec s objemem 1,6 litru a výkonem, nepříliš oslnivých, 118 koní. Tato porce výkonu stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h během 9,5 sekund a maximální rychlost 197 km/h. Na druhou stranu by měl dosahovat průměrné spotřeby 7,8 litrů na 100 km.
Silnějšího provedení NFR se dočkáme později. Oproti verzi sport nabídne ještě trochu přiostřenější design a o 20 koní vyšší výkon.
Kolik že vlastně stojí? Za Ladu Kalina Sport si v Rusku u prodejce řeknou 487 000 rublů, což je v přepočtu cca. 280 000 Kč. Posuďte sami, zda za to Kalina Sport stojí, či nikoliv.
Zdroj: Lada
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?